راستینه: فرار مالیاتی آسیب های زیادی به اقتصاد زده است

کد خبر: 1253142

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با در نظر گرفتن یکپارچه سازی سامانه ها در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی می توانیم به سمت مالیات ستانی هوشمند و الکترونیک حرکت کنیم.

راستینه: فرار مالیاتی آسیب های زیادی به اقتصاد زده است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با در نظر گرفتن یکپارچه سازی سامانه ها در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی می توانیم به سمت مالیات ستانی هوشمند و الکترونیک حرکت کنیم.

احمد راستینه ، با اشاره به ویژگی های قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی و تاثیر این قانون در اخذ مالیات هوشمندانه در کشور گفت: ما باید به سمت دولت تمام الکترونیک و دولت هوشمند حرکت کنیم لذا سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی یکی از گام های تحقق دولت الکترونیک در شفاف سازی و اخذ درآمدهای پایدار برای اداره کشور است.

وی تاکید کرد: در واقع در این قانون بحث شناسایی درست مودیان و رصد کالایی از مبدا تا مصرف مبنای کار قرار گرفته است.

راستینه با بیان اینکه اجرای صحیح قانون فوق باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: همچنین باید موضوع معافیت های مالیاتی نیز برای فروشگاه هایی که درآمدهای مالیاتی پایینی دارند و نمی توانند مالیات های لازم را پرداخت کنند، در جریان اجرای این قانون به درستی دیده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همگی این موارد نیازمند یکپارچه سازی سامانه های رصد هوشمند است لذا دولت باید به سمت یکپارچه سازی سامانه های رصد هوشمند دولت الکترونیک حرکت کند، تا این سامانه ها همه قابلیت رهگیری و اتصال مستمر و آنلاین را با سامانه مودیان داشته باشند.

راستینه تاکید کرد: با توجه به اصلاح قانون مالیات و ایجاد سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی کاربزرگی اتفاق افتاده و درآمدهای پایدار دولت ارتقا و رشد بسیار قابل توجه ای داشته است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی قابلیت های زیادی دارد، ادامه داد: در کنار افزایش منابع حاصل شده در راستای اجرای قانون فوق، ضرورت شناسایی دقیق مودیانی که از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند مورد تاکید است. همچنین سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی اگر در یکپارچه سازی سامانه های هوشمند رصد قرار گیرند، جلوی فرار مالیاتی نیز گرفته می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرار مالیاتی به اقتصاد کشور ، آسیب های فراوانی زده است، گفت: از این رو این موضوع فرایند شبکه دلالی کشور را توسعه می دهد لذا  یکپارچه سازی سامانه های هوشمند مالیاتی همچون سامانه مودیان می تواند این مشکلات را برطرف کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با در نظر گرفتن یکپارچه سازی سامانه ها در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی می توانیم به سمت مالیات ستانی هوشمند و الکترونیک حرکت کنیم.//خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها