امیرعبداللهیان: از آخرین فرصت‌های سیاسی باید برای توقف جنگ استفاده کرد / وضعیت انسانی در نوار غزه اسفناک است /امیر قطر: قطر به تلاش های خود برای پایان بخشیدن به حملات رژیم اسرائیل علیه غزه ادامه می‌دهد

کد خبر: 1253300

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با امیر قطر ضمن انتقاد از تداوم تهاجم علیه مردم غزه و بی توجهی به خواست بین المللی، گفت: وضعیت انسانی در نوار غزه اسفناک است، چنانچه اوضاع از کنترل خارج شود، هیچ طرفی از پیامدهای آن در امان نخواهد بود.

امیرعبداللهیان: از آخرین فرصت‌های سیاسی باید برای توقف جنگ استفاده کرد / وضعیت انسانی در نوار غزه اسفناک است /امیر قطر: قطر به تلاش های خود برای پایان بخشیدن به حملات رژیم اسرائیل علیه غزه ادامه می‌دهد

حسین امیرعبدالهیان  وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز (سه شنبه 9 آبان ماه) در راس هیئتی وارد دوحه شد،  دقایقی پیش با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبدالهیان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان و اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر رییس جمهور با امیر قطر و تبادل نظر انجام شده در خصوص تحولات فلسطین، از اهتمام و نقش حمایتی قطر از ملت مظلوم فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر قدرت مقاومت در ایستادگی و مبارزه مقتدرانه علیه ارتش رژیم صهیونیستی و ناتوانی رژیم در رویارویی با نیروهای مقاومت فلسطین تاکید کرد و افزود: وضعیت انسانی در نوار غزه به دلیل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان مظلوم غزه اسفناک است و نسبت به پیامدهای غیرقابل پیش بینی جنایات جنگی صهیونیست ها که با حمایت دولت آمریکا و برخی دولتهای اروپایی انجام می شود، هشدار می دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر انعکاس پیام قوی از سوی جهان اسلام به رژیم صهیونیستی و حامیان آن، گفت: لازم است موضع مشترک و منسجم کشوهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین، در حوزه عملی و اجرایی نیز بطور مؤثر به فعلیت رسیده و کشورهای اسلامی از تمام توان خود برای پایان دادن جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و رفع محاصره انسانی نوار غزه استفاده نمایند.

امیرعبدالهیان ادامه داد: با تداوم جنگ علیه مردم بی دفاع و محاصره کامل غزه، بتدریج شاهد افزایش عکس العمل ها و تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم و طبیعی است که گروه‌ها و جریان های مقاومت در مقابل این همه جنایت و نیز حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی ساکت نخواهند ماند و آنها منتظر توصیه کسی نمی مانند، لذا لازم است از آخرین فرصت های سیاسی برای توقف جنگ استفاده کرد، چنانچه اوضاع از کنترل خارج شود، هیچ طرفی از پیامدهای آن در امان نخواهد بود.

امیر قطر: قطر به تلاش های خود برای پایان بخشیدن به حملات رژیم اسرائیل علیه غزه ادامه می‌دهد

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام خود به رهبری و رئیس جمهور کشورمان، به گفتگوهای خوب و مهم اخیر خود با رییس جمهور در خصوص تحولات فلسطین اشاره کرد و ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، مشورت‌ها میان دو کشور ایران و قطر را مهم دانست و افزود: این مشورت‌ها در چارچوب منافع دو کشور و مصالح کشورها و ملت‌های منطقه از جمله در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت.

امیر قطر جنایات جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه را از منظر همه ملت های جهان غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل دانست و تظاهرات ضداسراییلی گسترده مردمی در کشورهای مختلف جهان از جمله در آمریکا را نشانه انزجار جهانی از این جنایات دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطر به تلاش های خود بمنظور پایان بخشیدن به حملات جاری رژیم اسرائیل علیه غزه و پایان بخشیدن به جنگ ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه تلاش ها برای توقف جنگ در غزه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه قطر، به این کشور سفر کرده است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها