مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با «فردا»:

ائتلافی بین اصلاحات و اعتدال شکل نمی‌گیرد چون روحانی، هاشمی نیست

کد خبر: 1258109

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای روحانی امروز یکی از کسانی است که همچنان باید در جایگاه پاسخگویی قرار گیرد و نمی‌تواند این جایگاه را ترک کند.

ائتلافی بین اصلاحات و اعتدال شکل نمی‌گیرد چون روحانی، هاشمی نیست

گروه سیاست سایت فردا: وضعیت معادلات انتخابات اسفند ماه خیلی پیچیده و زیرپوستی است و هنوز آرایش اصلی صحنه رقابت خیلی شفاف و روشن نیست. برخی تحلیلگران بر این باور هستند که حسن روحانی می‌تواند پرچم منتقدان وضع موجود را به دست گیرد و همچون هاشمی رفسنجانی ائتلافی را بین اصلاحات و اعتدال به وجود آورد.

مهدی عرب صادق در گفتگو با فردا درباره شباهت حسن روحانی به هاشمی رفسنجانی برای ایجاد ائتلاف اعتدال و اصلاحات گفت: فاصله زیادی بین آقای روحانی و آقای هاشمی وجود دارد ضمن آنکه امروز به لحاظ زمانی فاصله زیادی با اوضاع و احوال سیاسی سال 1392 گرفتیم.

وی افزود: در یک دهه گذشته رقابت جناحی در کشور وجود داشت اما الان جناح های سیاسی عملا در کشور وجود خارجی ندارند و یکسری گروه های سهم خواه جای آنها را گرفتند که برخی شان با خودخواهی بر دفع حداکثری سرمایه های کشور و نظام تأکید دارند و برخی شان روی تحریم و قهر انتخاباتی اصرار می ورزند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: قطعا آقای روحانی فاقد آن پتانسیلی است که بتواند منتقدان وضع موجود را زیر چتر یک ائتلاف گرد هم آورد چون نقد اصلی خیلی منتقدان به عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم است. آقای روحانی امروز یکی از کسانی است که همچنان باید در جایگاه پاسخگویی قرار گیرد و نمی تواند این جایگاه را ترک کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها