برای تسهیل ازدواج جوانان چه اقداماتی انجام دادید؟

کد خبر: 1259724

به شما حق می‌دهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق می‌دهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش می‌کنیم به مهم‌ترین، پرتکرارترین و صریح‌ترین پرسش‌هایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح می‌شود، خیلی صریح پاسخ دهیم.

برای تسهیل ازدواج جوانان چه اقداماتی انجام دادید؟

یکی از اقدامات قابل دفاع مجلس یازدهم، تصویب قانونی برای حمایت به خانواده و تغییر سن جامعه است، از این رو نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی برای تسهیل ازدواج جوانان  رشد 400 درصدی وام ازدواج در 3 سال را رقم زدند.

از افتخارات مجلس یازدهم تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که رهبر انقلاب ضمن قدردانی، از آن به عنوان یک قانون راهبردی یاد کردند. در آن قانون احکام مختلفی برای تسهیل ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است که آرام‌آرام ‌این قانون در حال اجرایی شدن است.

3

به عنوان مثال وام ازدواج افزایش چشمگیری داشته و بیش از 3.5 برابر شده است. همچنین برای اولین بار با پرداخت تسهیلات بیشتر از زوجین جوان حمایت بیشتری به عمل می‌آید و وام زوج‌های زیر 25 و 23 سال در 40 ماه گذشته حدود 4.5 برابر شده است. 

همین‌طور مجلس در بودجه‌های سنواتی کشور با در نظر گرفتن اعتبار برای ‌تأمین جهیزیۀ افراد فاقد تمکن مالی، توسعۀ خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی، افزایش حقوق سربازان به‌ویژه سربازان متأهل، رفع تمامی ‌موانع پرداخت تسهیلات ازدواج و.... قدم بزرگی در راستای تسهیل ازدواج جوانان برداشته است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها