صبح نو / اقدام دیرهنگام «گوترش»

کد خبر: 1260987

صبح نو نوشت: این اقدام کم‌سابقه از سوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت هنوز قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تصویب نکرده است.

صبح نو / اقدام دیرهنگام «گوترش»

گروه سیاست سایت فردا - گوترش، دبیرکل سازمان ملل در اقدامی، با استفاده از اختیارات قانونیِ خود، ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل را فعال کرد تا شورای امنیت این نهاد را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهد، موضوعی که در نهایت به نتیجه نرسید. 

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: اگرچه اقدام گوترش موجی از همراهی را با خود مواجه کرده است؛ اما در این میان مخالفت آمریکا و احتمال وتوی این ماده قانونی نیز پیش‌بینی شده است. گفته می‌شود آمریکا، انگلیس و تا حدی فرانسه نارضایتی شدید خود را از تصمیم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای توسل به ماده ۹۹ اعلام کرده‌اند. 

آمریکا تصمیم گوترش را مایه شرمساری بزرگ دانسته و معتقد است توسل به این بند در محافل بین‌المللی (در مورد غزه) به این معنا تفسیر می‌شود که به‌طور واضح؛ اما غیرمستقیم، سازمان ملل این را به رسمیت شناخته که «اسرائیل» مرتکب جنایت‌های نسل‌کشی می‌شود و اینکه کشورهای حامی «اسرائیل» به‌ویژه آمریکا در این نسل‌کشی سهیم هستند. 

این اقدام کم‌سابقه از سوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت هنوز قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تصویب نکرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها