«فردا» گزارش می‌دهد

دو روی سکه در ایالت میشیگان / نفس ترامپ در سینه حبس شد!

کد خبر: 1265015

رئیس جمهور سابق آمریکا روزهای پردردسری را تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پیش رو خواهد داشت. مخمصه ای که قرار نیست ترامپ به سادگی از آن خلاص شود.....

دو روی سکه در ایالت میشیگان / نفس ترامپ در سینه حبس شد!

گروه بین‌الملل سایت فردا - این روزها ترامپ اخبار متناقضی را از ایالت حساس و سرنوشت ساز میشیگان می شنود.ازیک سو ، دادگاه عالی ایالت میشیگان در آمریکا از بررسی شکواییه گروهی از شهروندان که خواستار منع نامزدی دونالد ترامپ در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه بودند، خودداری کرده است.یک گروه از شهروندان این ایالت می‌خواستند با استناد به بخشی از قانون اساسی، ترامپ را به اتهام ارتباط با حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ هوادارانش به کنگره از شرکت در انتخابات منع کنند.

الیزابت ولش، یکی از قضات دادگاه عالی میشیگان، در توضیح تصمیم این دادگاه گفت شکات در شکایت‌نامه خود به هیچ بخشی از قانون انتخابات میشیگان که آقای ترامپ را از نامزد شدن منع کند، اشاره نکرده بودند.ماده سوم متمم ۱۴ قانون اساسی ایالات متحده افرادی که علیه دولت دست به طغیان زده‌اند را از اشتغال در مناصب فدرال منع می‌کند.دادگاه عالی کلورادو با استناد به متمم ۱۴ قانون اساسی،‌ حضور  ترامپ را در فهرست نامزدهای انتخابات مقدماتی این ایالت منع کرده بود.اما تلاش‌های مشابه برای منع حضور  ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت‌های نیوهمشایر و مینه‌سوتا موفق نبوده است.

انتخابات مقدماتی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات که در سطح ایالت‌ها برگزار می‌شود، نامزد ریاست جمهوری دو حزب را مشخص می‌کند.میشیگان یکی از ایالت‌های کلیدی در تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکاست.رای دهندگان میشیگان به طور سنتی از هواداران حزب دموکرات هستند اما در سال ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی به دونالد ترامپ رای دادند.هر چند که در انتخابات گذشته این ایالت به نفع جو بایدن رای داد.دونالد ترامپ با قدردانی از نظر دادگاه عالی میشیگان، اقدام صورت گرفته علیه خود را تلاش در جهت تقلب در انتخابات نامید.

اما خبر دوم، برای ترامپ و همراهانش تکان دهنده بوده است. اخیرا پایگاه محلی "دیترویت نیوز " که یکی از رسانه های مهم ایالت میشیگان محسوب می شود، یک گفتگوی تلفنی مربوط به تاریخ 17 نوامبر 2020 را منتشر کرد که در آن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از دو مقام انتخاباتی منطقه وین در ایالت میشیگان می خواهد تا نتیجه انتخابات را که پیروزی جو بایدن بوده، تایید نکنند.در این گفتگوی تلفنی ترامپ این دو نفر را تحت فشار قرار می دهد تا نتایج انتخابات در این ایالت را تایید نکنند و به آنها می گوید ممکن است با اقدام وحشتناکی مواجه شده و باید برای کشور بجنگند.   

استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ درباره این مکالمه تلفنی گفت: اقدامات ترامپ در جهت پیشبرد وظایفش به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده برای محافظت صادقانه از قانون و تضمین یکپارچگی انتخابات از جمله تحقیق درباره انتخابات ریاست جمهوری دزدیده شده سال 2020 است.

این در حالی است که مقامات ایالت میشیگان اتهامات کیفری را علیه 16 نفر برای دست داشتن در یک طرح اشتباه انتخاباتی در جریان انتخابات 2020، مطرح کرده اند اما نام ترامپ در بین این متهمان دیده نمی شود.جوسلین بنسون وزیر ایالت میشیگان در بیانیه ای در این باره اظهار کرد دفتر او به حمایت از تلاش های ایالتی و اجرای قوانین فدرال به منظور تحقیق و پاسخگو کردن افرادی که در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 در این ایالت دست داشته اند، ادامه می دهد. او تصریح کرد که تا زمان انتشار این فایل صوتی از آن بی خبر بوده است.

انتشار این فایل صوتی می تواند به عنوان یک مستند ، در خدمت کسانی قرار گیرد که در صدد محرومیت ترامپ از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی( به دلیل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020) هستند. در هر حال، رئیس جمهور سابق آمریکا روزهای پردردسری را تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پیش رو خواهد داشت. مخمصه ای که قرار نیست ترامپ به سادگی از آن خلاص شود.....

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها