نماینده ادوار مجلس: تیم لاریجانی پایگاه رأی قوی ندارند

کد خبر: 1265766

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه تیم انتخاباتی «علی لاریجانی» امروز در میان مردمِ شهرستانهای مختلف اقبالی ندارند و مورد توجه آنها نیستند، گفت: ممکن است اگر در تهران لیست بدهند رأی بیاورند اما در شهرستانها شرایطشان خوب نیست.

نماینده ادوار مجلس: تیم لاریجانی پایگاه رأی قوی ندارند

اکبر رنجبرزاده درباره فعالیت های انتخاباتی نمایندگان ادوار در مجلس، گفت: چند ماه قبل حسن زمانی مشاور رئیس سابق مجلس در تماسی تلفنی از من خواست تا با تیم مرتبط با آقای لاریجانی همکاری سیاسی و انتخاباتی داشته باشم که من قبول نکردم.

وی اظهار کرد: بنده در انتخابات بنای همکاری با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را دارم و درخواست خود برای عضویت در این شورا را مطرح کرده‌ام و به عنوان نائب رئیس کانون سلامت این شورا نیز مشغول فعالیت هستم.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه تیم انتخاباتی لاریجانی امروز در میان مردمِ شهرستانهای مختلف اقبالی ندارند و مورد توجه آنها نیستند، تصریح کرد: ممکن است اگر در تهران لیست بدهند رأی بیاورند اما در شهرستانها شرایطشان خوب نیست. به عنوان مثال در شهرستان اسدآباد کمتر از ۱۰ درصد مردم با تیم لاریجانی همراه و هم نظر هستند.

رنجبر زاده گفت: بنده، بهروز نعمتی و کیومرث سرمدی و نزدیک به ۵۰ نفر دیگر به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده‌ایم که هیأت اجرایی بلااستثنا همه را تأیید صلاحیت کرده است.

پیش از این نیز «منصور حقیقت پور» از نیروهای نزدیک به رئیس سابق مجلس به صحنه گردانی لاریجانی در سپهر انتخابات اشاره کرد و گفته بود: علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی هم، نمایندگان ادوار مجلس را برای حضور در انتخابات و ایجاد مشارکت پرشور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه کرد.

وی با بیان اینکه تعداد نمایندگان ادوار که در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند از ۵۰۰ نفر فراتر رفته است، گفت: افراد مختلفی از کسانی که قصد نامزدی در انتخابات را داشته اند با آقای لاریجانی رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم دیدار داشته‌اند و آقای لاریجانی به همه این افراد اعم از جوان و با تجربه تأکید کرده است که در انتخابات ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این دوره برای اولین بار و به ابتکار دولت سیزدهم به صورت کاملا الکترونیک برگزار شد و تمامی داوطلبان، توانستند نام‌نویسی خود را به صورت الکترونیکی قطعی کنند.

در این دوره، به منظور شفافیت مالی که در قانون انتخابات بر آن تاکید شده است، داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود.

براساس جدول زمانبندی انتخابات مجلس دوازهم، هیئت های اجرایی، صلاحیت داوطلبان را بررسی و پس از آن، از ۱۹ آبان تا ۲۰ آبان، مراتب عدم تایید یا عدم احراز توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، به داوطلبان ابلاغ شد. داوطلبانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشتند، اعتراض خود را با به هیئت های نظارت اعلام و نتایج نهایی ۱۵ دی ماه به آنها اعلام می‌شود.

رهبر معظم انقلاب نیز دوم دی ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفتند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد و با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

ایشان «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها