ناصر ایمانی در گفت‌وگو با «فردا»:

منتقدان دولت برای تشکیل فراکسیون اقلیت قوی ائتلاف می‌کنند

کد خبر: 1266999

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در اصلاحات بیشتر نیروهای منتسب به حزب کارگزاران امکان رأی آوری دارند چون اساسا بقیه طیف های اصلاح طلب کاندیدا نشدند یا خیلی تعدادشان محدود است.

منتقدان دولت برای تشکیل فراکسیون اقلیت قوی ائتلاف می‌کنند

گروه سیاست سایت فردا: بالاخره مرحله اصلی رقابت انتخاباتی آغاز شد و جریانات و گروه های مختلف در حال بستن فهرست های نهایی خود هستند. حال سئوال پیش می آید که در این فضا کدام گروه دست بالاتر را دارد؟

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره آرایش صحنه انتخابات مجلس گفت: مرحله بررسی صلاحیت نامزدها رنگ و بوی جناحی نداشت و اصلاح طلبان همچون ادوار گذشته نمی توانند بگویند «چهره های ما را حذف کردند»، حالا اگر کسانی از جریان اصلاحات ثبت نام نکردند، این به تشخیص خودشان بر می گردد.

وی افزود: در اصلاحات بیشتر نیروهای منتسب به حزب کارگزاران امکان رأی آوری دارند چون اساسا بقیه طیف های اصلاح طلب کاندیدا نشدند یا خیلی تعدادشان محدود است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره موقعیت انتخاباتی مجموعه های اصولگرا اظهار کرد: این دیدگاه را قبول ندارم که برخی می گویند «پایداری گفتمان غالب است». پایداری چون بیشتر تبلیغات می کند و به لحاظ رسانه ای نامش مطرح می شود شاید قدری توجهات را بیشتر به سمت خود جلب کند اما این دلیل به غالب بودن گفتمان جبهه پایداری نمی شود.

وی افزود: دوره گذشته نیز این ادعا بود اما وقتی مجلس تشکیل شد مشاهده کردیم پایداری یک جریان اقلیت نهایتا 30 تا 40 نفره در مجلس است. در مجموع این دوره هم باید بگذاریم تا انتخابات تمام شود و براساس وزن کشی انتخابات هیأت رئیسه مجلس آینده ببینیم پایداری چقدر وزن دارد.

ایمانی درباره امکان تشکیل یک ائتلاف بین مجموعه های منتقد دولت اعم از اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان منتقد دولت گفت: فهرست مشترک انتخاباتی نخواهند داد. اگر هم ائتلافی بخواهد شکل بگیرد بعد از انتخابات و بر سر کسب کرسی های هیأت رئیسه و ریاست کمیسیون های تخصصی خواهد بود که شاید بتوانند یک اقلیت تأثیرگذار را در مجلس آینده تشکیل بدهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها