«فردا» گزارش می‌دهد

سوالی هدفمند در نظرسنجی گالوپ

کد خبر: 1267856

افکار عمومی آمریکا عمیقاً در مورد میزان نقش ایالات متحده در حل و فصل جنگ اسرائیل و حماس در غزه، و به ویژه عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر به عنوان رهبر، اختلاف نظر دارند.

سوالی هدفمند در نظرسنجی گالوپ

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: بر اساس آخرین نظرسنجی موسسه گالوپ که در ماه گذشته انجام شد، افکار عمومی آمریکا عمیقاً در مورد میزان نقش ایالات متحده در حل و فصل جنگ اسرائیل و حماس در غزه، و به ویژه عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر به عنوان رهبر، اختلاف نظر دارند. در این میان، جمهوریخواهان بیشتر از دموکراتها حامی استمرار جنگ غزه هستند و اقدامات واشنگتن در حمایت از رژیم اشغالگر قدس را ناکافی قلمداد می کنند! با این حال سران حزب دموکرات نیز نشان داده اند که با وجود مخالفت بدنه این حزب، ابایی از حمایت مطلق خود از نتانیاهو و رژیم اشغالگر قدس ندارد! حمایت کامل از رژیم صهیونیستی و جنایات آن، تبدیل به یکی از ثوابت راهبردی سیاست خارجی آمریکا شده است. 

اما یکی از موضوعاتی که در این نظرسنجی مدنظر قرار گرفته، معطوف به نفرت شهروندان آمریکایی از نتانیاهو است. بر اساس این نظرسنجی ، تنها 33 درصد ( کمتر از یک سوم آمریکایی ها ) نسبت به نتانیاهو دید مثبتی دارند که اکثرا جمهوریخواه هستند.به عبارت بهتر، حتی برخی جمهوریخواهان نیز دیگر طافت تحمل نتانیاهو در راس معادلات اجرایی و سیاسی تل آویو را ندارند. این در حالیست که محبوبیت نتانیاهو هم در حزب لیکود ( حزب متبوع وی ) و هم در کل اراضی اشغالی شدیدا افت کرده و اگر انتخابات دوباره ای توسط رژیم اشغالگر قدس برگزار شود، قطعا نتانیاهو و کابینه کنونی این رژیم بازنده مطلق و قطعی آن خواهند بود. 

برگزار کنندگان نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ می گویند سابقه نداشته از سال 1997 تا کنون، محبوبیت نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس در نزد آمریکایی ها تا این اندازه ( 33 درصد ) افت کرده باشد. محبوبیت نتانیاهو در میان جمهوریخواهان آمریکا 55 درصد، در میان دموکراتها 14 درصد و در میان افراد مستقل 30 درصد می باشد. اما نکته اساسی اینجاست که این نظرسنجی یکماه قبل برگزار شده و اکنون با توجه به فرسایشی شدن جنگ و اثبات شکست رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه، نگاه سلبی افکار عمومی دنیا ( از جمله آمریکا) نسبت به نتانیاهو و موجودیت رژیم اشغالگر قدس تقویت شده است. در مورد حمایت از فلسطینی ها، اکثریت جمهوری خواهان (52 درصد) معتقدند که ایالات متحده کمک های بیش از حدی به ساکنان غزه ارائه می کند، در حالی که تقریباً نیمی از دموکرات ها (49 درصد) فکر می کنند حمایت از فلسطینی ها ناکافی است! این قسمت از نظرسنجی ، بیانگر آن است که هنوز افکار عمومی آمریکا نسبت به نقش کاخ سفید در هدایت و مدیریت پشت صحنه میدان جنگ غزه و همپیمانی مطلق واشنگتن و تل آویو در نسل کشی غزه آگاه نشده اند.بخشی از این رویکرد معلول اطلاعات و داده های دروغین اما هدفمندی است که توسط رسانه های غربی منتشر می شود. واقعیت امر این است که آمریکا نه تنها کمترین حمایتی از ساکنان غزه صورت نمی دهد، بلکه عامل نسل کشی و کشتار اهالی آن به شمار می آید. در چنین شرایطی باید القائات غلط موسساتی مانند گالوپ که از طریق برگزاری نظرسنجی ها و پرسشهای هدفمند صورت می گیرد را به صورتی جدی مورد تحلیل قرار داد. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها