«فردا» گزارش می‌دهد

خشم فرماندار فلوریدا از ترامپ/ سکته دسنتیس در گام نخست

کد خبر: 1269854

پیش بینی خاص دسنتیس مبنی بر وقوع یک اتفاق خارق العاده ( به سود وی ) در انتخابات آیووا، محقق نشده و وی از این مسئله شدیدا ناراضی است!

خشم فرماندار فلوریدا از ترامپ/  سکته دسنتیس در گام نخست

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: رئیس جمهور سابق آمریکا پس از پیروزی در ایالت آیووا، خود را برای حضوری پررنگ در انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر آماده می کند. اما رقابت در آیووا، دو نامزد بازنده و ناراضی به نامهای دسنتیس و نیکی هیلی داشته است! دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در آیووا پیروز شد و جایگاهش را به‌عنوان نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ تثبیت کرد. با وجود تلاش‌های دسنتیس و دیگر رقبای ترامپ، تقریبا هفت نفر از هر ۱۰ فرد ساکن آیووا که دوشنبه هفته گذشته  در انتخابات شرکت کردند، گفتند که از مدت‌ها قبل می‌دانستند می‌خواهند به چه کسی رای بدهند. اقبال به دونالد ترامپ به‌ویژه در شهرهای کوچک و جوامع روستایی این ایالت بیشتر هم بود و بالاترین آرا را به دست آورد.

پیش بینی خاص دسنتیس مبنی بر وقوع یک اتفاق خارق العاده ( به سود وی ) در انتخابات آیووا، محقق نشده و وی از این مسئله شدیدا ناراضی است! 

اعلام پیش‌بینی اولیه پیروزی ترامپ خشم کارزار انتخاباتی ران دسنتیس را برانگیخت و آن‌ها مطبوعات را به تاثیرگذاری نابجا بر نتیجه متهم کردند. مدیر ستاد انتخاباتی فرماندار فلوریدا در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «من با حدود ۴۰۰ نفر در یک مرکز حزبی صحبت کردم و مشخص بود که دسنتیس پیروز می‌شود. رسانه‌ها می‌خواهند این روند را مخدوش کنند و این برای آمریکا ناراحت‌کننده است.»

خود دسنتیس هم که به نتیجه انتخابات آیووا بسیار امید بسته بود اما نتوانست بر محبوبیت رئیس‌جمهوری سابق در میان رای‌دهندگان غلبه کند، در اظهاراتی، ضمن ابراز ناخشنودی از این نتیجه، تاکید کرد که این رقابت را ادامه می‌دهد.محبوبیت ترامپ پیش از این در یک نظرسنجی از بیش از یک هزار و ۵۰۰ جمهوری‌خواه آیووا مشخص شده بود و بسیاری از آن‌ها اعلام کرده بودند که خواهان «تغییر اساسی» در روش اداره ایالات متحده‌اند.

آن نظرسنجی همچنین نشان داد که دغدغه اصلی رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه آیووا مهاجرت است و نه اقتصاد و ۴۰ درصد جمهوری‌خواهان آیووا گفته بودند که نگرانی اصلی آن‌ها مهاجرت است و ۳۳ درصد وضعیت اقتصادی یا مشاغل را دغدغه اصلی‌شان عنوان کردند. همچنین حدود ۷۱ درصد رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه گفتند که از ساخت دیوار در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک «به‌شدت» حمایت می‌کنند؛ موضوعی که ترامپ پیاپی در مبارزات انتخاباتی‌اش وعده می‌دهد.

دونالد ترامپ از میان حدود ۹۷ درصد آرا، ۵۱.۱ درصد رای به دست آورد. پس از او ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا (۲۱.۲ درصد)، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی (۱۹.۱ درصد) و ویوک راماسوامی کارآفرین زیست‌فناوری (۷.۷ درصد) در رده‌های بعدی قرار گرفتند. با مشخص شدن چنین نتیجه‌ای، کارزار انتخاباتی راماسوامی اعلام کرد که در انتخابات پیش‌رو از ترامپ حمایت خواهد کرد.ترامپ ۷۷ ساله با ثبت این پیروزی بزرگ در تاریخ حزب جمهوری‌خواه آیووا به اولین نامزد این حزب تبدیل شد که در میان رقبایش بیش از ۵۰ درصد رای کسب کرده است.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی پیروزی‌اش پس از مشخص شدن نتیجه این انتخابات گفت: «می‌خواهم به ران و نیکی به خاطر گذراندن اوقات خوش با هم تبریک بگویم. همه ما در کنار هم اوقات خوبی را سپری می‌کنیم. فکر می‌کنم هر دو آن‌ها واقعا خوب عمل کردند.»

نظرسنجی در دیگر ایالت‌ها مانند نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی و نوادا نیز نشان می‌دهد که ترامپ پیشتاز است.این در حالی است که بایدن از اولین سخنرانی‌های مبارزات انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۲۴ تلاش کرد هشدار دهد ترامپ تهدیدی جدی برای دموکراسی ایالات متحده محسوب می‌شود و دلیل آن را امتناع از پذیرش نتایج انتخابات ۲۰۲۰، خودداری از محکوم کردن خشونت سیاسی و قول انتقام‌جویی در صورت انتخاب مجدد دانست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها