شعیب بهمن در گفت‌وگو با «فردا»:

احتمال درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه وجود دارد

کد خبر: 1272121

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: افکارعمومی آمریکا با یک شیب تند علیه اسرائیل است و این مسئله برای دولت آمریکا آن هم در آستانه انتخابات قطعا مطلوب نیست.

احتمال درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه وجود دارد

گروه سیاست سایت فردا: سرعت تحولات در منطقه روز به روز افزایش پیدا می کند و مشخص نیست سطح درگیری ها به همین میزان محدود شود یا وسعت بیشتری پیدا کند. در روزهایی که موضوع آتش بس بین حماس و اسرائیل بیش از پیش احتمالش تقویت شده، حمله به پایگاه های آمریکا نیز افزایش یافته که این مسئله موجب رد و بدل شدن پیام هایی بین تهران و واشنگتن شده است.

شعیب بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره وضعیت تحولات منطقه گفت: با سرعت یافتن تحولات منطقه در روزهای اخیر، احتمال بروز درگیری های گسترده تر وجود دارد. البته این حرف به آن معنا نیست که چنین اتفاقی رخ خواهد داد بلکه به آن معناست که این احتمال را باید درنظر گرفت.

وی افزود: بازیگران مهم منطقه تمایلی به گسترش درگیری ها ندارند اما هم اکنون توپ در زمین آمریکا و اسرائیل است. باید منتظر ماند و دید آنها چگونه عمل می کنند اگر قرار به آتش بس باشد، اسرائیلی ها باید این کار را انجام دهد چون آنها به غزه حمله کردند و تلاش دارند این منطقه را تحت تصرف خود در بیاورند. همچنین آمریکایی ها باید اسرائیل را مجاب به آتش بس کنند و در عین حال دست از اقدامات تحریک آمیز بردارند تا سطح تنش ها در منطقه کاهش پیدا کند و شاهد شرایط آرامتری باشیم.

این تحیلگر مسائل سیاست خارجی درباره ملزم شدن آمریکا و اسرائیل به آتش بس بر اثر فشارهای جهانی اظهار کرد: اسرائیل تا به امروز هزینه های زیادی را روی دست آمریکا گذاشت. در وهله اول، آمریکا از شروع جنگ متحمل خسارات، هزینه ها و ضربات قابل توجهی از نظر نظامی و اعتبار بین المللی شدند و به شدت مورد حمله قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آمریکا ناگزیر به حمایت مالی، لجستیکی و نظامی از اسرائیل هستند و همه این حمایت ها بلاعوض هستند. قطعا ادامه این وضعیت برای اقتصاد آمریکا می تواند چالش زا باشد. در عین حال افکارعمومی آمریکا نیز با یک شیب تند علیه اسرائیل است و این مسئله برای دولت آمریکا آن هم در آستانه انتخابات قطعا مطلوب نیست.

بهمن گفت: شرایط برای آمریکا به گونه ای نیست که بخواهند جنگ را ادامه دهند به ویژه آنکه افکار عمومی در سطح دنیا، واشنگتن را شریک جنایات اسرائیل تصور می کند اما با این وجود نفوذ لابی صهیونیسم در بدنه نظام سیاسی آمریکا به قدری است که دولت بایدن چاره ای جز همراهی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها