ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با «فردا»:

تندروی‌ها اثر منفی روی میزان مشارکت می‌گذارد

کد خبر: 1272826

فعال سیاسی گفت: هر چقدر رویکردهای تخریبی و تندروآنه در فضای انتخابات پررنگ شود رغبت و انگیزه مردم برای حضور پای صندوق رأی کاهش می یابد و به سردی می گراید چون مشاهده چنین رفتارهایی برای مردم خوشایند نیست.

تندروی‌ها اثر منفی روی میزان مشارکت می‌گذارد

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات محل طرح دیدگاه ها و برنامه های جریانات مختلف سیاسی است اما برخی مجموعه ها به جای طرح برنامه، بیان مواضع تند و تخریبی را راهبردی برای نیل به مقصود قرار می دهند که این رفتارها آثار سویی به دنبال دارد.

محمد ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره لزوم پرهیز از تندروی گفت: همه سلایق سیاسی در انتخابات مجلس دوازدهم حضور پیدا کردند، هدف گذاری نیز بر آن بود که مشارکت افزایش پیدا کند بنابراین رفتارهای رقابتی باید در فضایی سالم بروز و ظهور پیدا کنند تا حضور مجموعه های سیاسی با تنوع دیدگاه هایی که دارند تبدیل به فرصت شود.

وی با بیان اینکه شکل گیری رقابت های سالم انتخاباتی تأثیر مثبت بر جامعه و افکارعمومی می گذارد، افزود: هر چقدر رویکردهای تخریبی و تندروآنه در فضای انتخابات پررنگ شود رغبت و انگیزه مردم برای حضور پای صندوق رأی کاهش می یابد و به سردی می گراید چون مشاهده چنین رفتارهایی برای مردم خوشایند نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تندروی ها و نگاه های رادیکالی اثر منفی روی میزان مشارکت می گذارد، یادآور شد: رقابت های انتخاباتی باید آگاهی مردم را بالا ببرد تا مردم آگاهانه پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند و به نامزد یا نامزدهای مطلوب شان رأی دهند. در واقع اگر هر سلیقه سیاسی دیدگاه هایش درباره حل مشکلات کشور را منطقی در معرض افکارعمومی قرار دهد این موجب می شود که سطح آگاهی مردم بالا برود.

ناظمی ادامه داد: وقتی فضای رقابت سالم باشد حتی کسانی که نمی خواستند رأی دهند، وقتی نظرات و دیدگاه های مختلف را بشنوند، راغب می شوند تا به نزدیک ترین سلیقه به نگاه خودشان رأی دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها