کدخدایی: در هیچ کجای دنیا مانند ایران اسلامی آزادی وجود ندارد

کد خبر: 1274040

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه مردم است و اصل بر مردم سالاری دینی است چراکه این مردم بودند که در کنار امام خمینی(ره) انقلاب کردند و این کشور مقدس را از دست رژیم استکباری پهلوی نجات دادند.

کدخدایی: در هیچ کجای دنیا مانند ایران اسلامی آزادی وجود ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه مردم است و اصل بر مردم سالاری دینی است چراکه این مردم بودند که در کنار امام خمینی(ره) انقلاب کردند و این کشور مقدس را از دست رژیم استکباری پهلوی نجات دادند.

عباسعلی کدخدایی عصر شنبه، ۲۱ بهمن در مراسم بزرگداشت حماسه ۲۱ بهمن مردم همدان با محوریت شهید محراب آیت‌الله مدنی، اظهار کرد: به کوری دشمنان در راهپیمایی و جشن بزرگ پیروز انقلاب یعنی ۲۲ بهمن شرکت خواهیم کرد همانطور که در روز سرنوشت‌ساز ۱۱ اسفند مردم برای انتخاب سرنوشت خود شرکت می‌کنند.

وی افزود: دشمنان برای ناامیدی و یأس مردم از ۲۶۰ شبکه معاند استفاده می‌کنند تا توطئه و از شرکت در شور مردم در انتخابات جلوگیری کنند اما مردم ایثارگر و شهید پرور همانطور که در همه زمینه ها جلوی دشمن را گرفتند این بار با حضور پررنگ برگ زرین دیگری بر تاریخ جمهوری اسلامی می‌زنند و تک تک ما وظیفه داریم دست همنوع خود را بگیریم و پای صندوق های رأی بیاوریم چراکه این جهاد در راه سربلندی ایران سرفراز است‌.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثارگران این خطه است، مردمی که با نثار جانشان و لبیک امام خمینی(ره) نظام ستم شاهی را برکنار و نظام جدید را تأسیس کردند، افزود: یکی از شاخص‌های حضرت امام(ره) که همواره بر آن تکیه می کردند، مردم بودند، ایشان در روزهای ابتدای انقلاب بود که ساختار نظام سیاسی جمهوری اسلامی را تعیین کردند و رأی به جمهوری اسلامی را به رفراندوم گذاشتند، با وجود اینکه اطرافیان امام راحل می گفتند که بگذارید چند سالی به همین روال بگذرد بعد نظام تغییر کند اما امام(ره) مخالفت کردند و اجازه دادند مردم خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

کدخدایی با بیان اینکه امام همواره به نقش مردم تأکید داشتند، تصریح کرد: ایشان با تدوین قانون اساسی، تأسیس مجلس خبرگان و حاکمیت نظام نشان دادند که نقش مردم بسیار مهم است و مهمترین چیز برای ایشان پشتوانه مردمی نظام بود چراکه مردم با کمک امام(ره) و ایثار جانشان انقلاب کردند.

عضو شورای نگهبان خاطرنشان کرد: هیچ قانون اساسی و حاکمیت سیاسی وجود ندارد که تا این اندازه به نقش مردم اهمیت داده باشد، با وجود کاستی‌های موجود، قانون اساسی ایران به عنوان یک قانون مترقی است؛ مردم ما دو خواسته داشتند یکی استقلال و آزادی و دیگری شکل‌گیری نظام اسلامی بود که مردم به دنبال آن بودند و هر دو در قانون اساسی جمهوری اسلامی گنجانده شده است.

کدخدایی مطرح کرد: مردم در رژیم ستم شاهی هیچ جایگاهی نداشتند، در نظام ستم شاهی شاه هم تصمیم گیرنده نبود بلکه این انگستان، آمریکا و شوروی بودند که برای کشور ما تصمیم می‌گرفتند و آنطور که به نفع خودشان بود کشور را می‌چرخاندند و مردم اجازه تصمیم‌گیری و حق انتخاب نداشتند.

وی توضیح داد: انقلابی که این همه شهید در راه استمرار نظام جمهوری اسلامی داده است، اگر ما پای صندوق رأی نرویم همه آن هزینه‌های گران نادیده گرفته می‌شود.

کدخدایی با بیان اینکه دشمن در طول این ۴۵ سال از هیچ گونه توطئه‌ای فروگذار نکرده است، تأکید کرد: دشمن در انتخابات ۸۸ از همه ابرازها استفاده کرد تا این انتخابات به سرانجام نرسید اما مردم با حضور پررنگ نشان دادند که دشمن نمی‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا مانند ایران اسلامی آزادی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: زمانی که در جمهوری اسلامی از استقلال صحبت می کنیم یعنی مردم کشور ما خودشان پای صندوق رأی می روند و با وجود اختلاف سلیقه نماینده مجلس، رئیس جمهور و مجلس خبرگان را خودشان انتخاب می کنند و امروز کشورهای دیگر اجازه ندارند در مسائل جمهوری اسلامی ایران دخالت کنند و آزادی که در ایران اسلامی وجود دارد در هیچ کشوری نیست به طوریکه کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند تنها در حد شعار است و مردمانشان اجازه فکر کردن ندارندآنقدر در تبلیغات مختلف قرار گرفته‌اند نمی‌توانند تشخیص بدهند چه چیزی درست است و چه چیزی درست نیست.

کدخدایی در پایان گفت: مردم عزیز جمهوری اسلامی همانطور که در مقابل توپ و تانک‌ها و رژیم ستم شاهی مقاومت کردند، در برابر دشمنان با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و شرکت در روز سرنوشت ساز ۱۱ اسفند مقاومت می‌کنند و بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب و خون شهدا لبیک می‌گویند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها