اسلامی: پیشرفت صنعت هسته‌ای ایران تبلور نگاه جهادی است

کد خبر: 1275676

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جریان نوآوری و چرخه خلاقیت؛ قدرت تبدیل ایده به محصول و حل مساله است و نگاهی که در این چرخه باید فعال باشد، «خودباوری» است که هم‌افزایی و رویکرد همزمان این دو فرآیند به عزت‌آفرینی و اقتدار کشور کمک خواهد کرد.


اسلامی: پیشرفت صنعت هسته‌ای ایران تبلور نگاه جهادی است

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جریان نوآوری و چرخه خلاقیت؛ قدرت تبدیل ایده به محصول و حل مساله است و نگاهی که در این چرخه باید فعال باشد، «خودباوری» است که هم‌افزایی و رویکرد همزمان این دو فرآیند به عزت‌آفرینی و اقتدار کشور کمک خواهد کرد.

سومین جشنواره و نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت روز یکشنبه میزبان محمد اسلامی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران بود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه با تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از سازمان‌های بسیج مستضعفین و بسیج مهندسین صنعت و معدن برای برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: این نمایشگاه یک کار ارزشمند است چراکه ما توأمان به به جریان‌های «نوآوری» و «خودباوری» نیاز داریم.

وی با بیان اینکه جریان نوآوری و چرخه خلاقیت، قدرت تبدیل ایده به محصول و حل مساله است، گفت: نگاهی که در این چرخه باید فعال باشد، خودباوری است که هم‌افزایی و رویکرد همزمان این دو فرآیند به عزت‌آفرینی و اقتدار کشور کمک خواهد کرد.

اسلامی تصریح کرد: منطقه ژئوپولتیک خاورمیانه،‌ دارای ذخایر ارزشمند و نیز ایدئولوژی خاصی است که که برخی کشورها را ملزم می‌کند برای تحقق اهداف خود در این نقطه سوق‌الجیشی حضور داشته و به دنبال اهداف سیاسی و اقتصادی خود باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه برای پیشرفت به قدرت‌ و اقتدارآفرینی نیاز است تا چرخه نوآوری را به چرخه‌ای قدرتمند تبدیل کنیم، اظهار کرد: در همین راستا فکر شجره طیبه بسیج به فرموده امام (ره) و مقام معظم رهبری، فکری است که باید در جامعه رسوخ کند که جلوه عینی آن خودباوری است و باید باور داشته باشیم که می‌توانیم.

اسلامی با بیان اینکه در هر کجا با این تفکر وارد شدیم، به اهداف مدنظر دست پیدا کردیم، اظهار کرد: از نظر دشمنان، دستیابی سازمان انرژی اتمی ایران و صنعت هسته‌ای به حوزه علوم و فنون پیشرفته ممنوع است زیرا علوم و فنون نوین در انحصار قدرت‌های جهانی قرار دارد.

وی افزود: قدرت‌های جهانی، یکه‌تازی، پیشوایی و رهبری در این عرصه را از آن‌ خود می‌دانند و به همین خاطر سلطه در جریان علوم و فنون نوین متاثر از این دیدگاه است و به شکلی مصمم این عرصه را اداره می‌کنند.

اسلامی ادامه داد: علوم و فنون نوین در سلطه قدرت‌های جهانی است و ورود کشوری مقتدر و  سلطه‌ستیز مانند ایران که از این قدرت‌ها تبعیت نمی‌کند و برای مبارزه با جریان سلطه، شهدا و هزینه‌های سنگینی داده، به شکلی اولی‌ ممنوع‌تر از دیگران است. بابت همین موضوع با انواع و اقسام ابزارها و با اشکال گوناگون در مسیر پیشرفت صنعت هسته‌ای اختلال ایجاد کرده‌اند و برای این کار یک برنامه تعریف شده بسیار سازمان یافته و منسجم دارند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: وقتی به درها و راه‌های بسته برخورد می‌کنید و امکان ‌هیچ‌گونه خرید در زمینه ملزومات و ابزارهای فناوری هسته‌ای وجود ندارد و حتی اگر هم بفروشند احتمال خرابکاری صنعتی در آن وجود دارد؛ در این شرایط جریان خودباوری باید یک جریان مستحکم و علمی باشد تا بتواند با رویه دشمنان مقابله کند.

وی ادامه داد: این جریان مستحکم و علمی باید بتواند با تکیه بر دانش از قدرت حل مساله برخوردار باشد و برای این کار نیاز به ساز و کار فنی، مهندسی، صنعتی، آزمون و تایید صلاحیت‌ها و ارایه گواهینامه‌های گوناگون دارد. بنابراین وقتی از فرآیندی همچون صنعت هسته‌ای صحبت می‌کنید، به شکل تمام عیار از نقطه ایده تا تولید محصول به ظرفیت‌سازی و خلق فرآیند نیاز دارید و در نهایت با مجهز شدن می‌توانید از آن پشتیبانی کنید.

اسلامی با بیان اینکه این مساله در سازمان انرژی اتمی ایران رخ داده و عصبانیت دشمنان ما نیز از این موضوع است، گفت: به لطف الهی این جریان قدرتمند در کشور به وجود آمده و مقام معظم رهبری (حفظه الله) در دیدار با متخصصان صنعت هسته‌ای در 21 خرداد امسال، صنعت هسته‌ای را برای کشور آبرو دانستند.

وی ادامه داد: آبرویی که به خاطر این مشخصات و این جریان به وجود آمده، تلاقی جریان نوآوری و خودباوری است که توانسته کشور را در این مسیر قرار دهد. به همین خاطر برای ما بسیار مهم است که استعدادها و نیروی انسانی مورد نیاز را در این زمینه فعال کرده و گسترش دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: با این دیدگاه و انگیزه، گسترش ظرفیت انسانی را مطابق سند راهبردی صنعت هسته‌ای در افق 1420 را در دستور کار قرار دادیم تا فناوری هسته‌ای وارد زندگی مردم شود. در همین زمینه و به شکل همزمان باید از دانشگاه‌ها حمایت کرده و آنها را برای حل مسایل مورد نیازمان تجهیز کنیم و سازماندهی صنایع را نیز در برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: این جریان فکری بدون یک نگاه عمیق انقلابی و جهادی که تبلور آن نگاه بسیجی است، رخ نمی‌دهد. به همین واسطه خوشحالیم که به لطف خداوند از نیروی انسانی جوان، متعهد، خلاق و خستگی‌ناپذیر بهره می‌بریم که هر روز و به شکل پیوسته با فعالیت مستمر، محصولات متنوع ارایه می‌دهند.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه با این رویه بدون اغراق شاهد انجام یک کار جدید و در تراز جهانی هستیم، گفت: کشور با سختی‌های فراوان به این رتبه دست یافته و اعتلا و پیشرفت کشور در گرو کار و تلاش بی‌وقفه است و به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید بسترهای لازم برای پیشرفت همه جانبه فراهم شود.

اسلامی در پایان گفت: در این مسیر نباید غفلت داشته باشیم و کارها و اقدامات در کشور در حوزه‌های مختلف لازم است به شکلی پیش برود که مردم پیشرفت‌ها را احساس کنند و شاهد نمایش حقیقی از ارزش والای انقلاب باشند. انقلابی که با رهبری امام (ره) و تقدیم شهدا و همچنین با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری اداره می‌شود و لازم است این جریان روز ‌به روز مستحکم‌تر شده تا به اهداف خود نزدیک‌تر شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها