گزارش جام جم از سردرگمی و مواضع چندگانه در جریان اصلاحات

کد خبر: 1276202

جام جم نوشت: برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب که مدعی هستند از رویکرد‌های رادیکال به دور هستند و از اعتدال، میانه‌روی و پایبندی به قانون اساسی سخن می‌گویند، تنها از این عبارات به عنوان یک پوشش استفاده می‌کنند و درواقع همان خواست‌ها و مطالباتی که جریان‌ها و چهره‌های رادیکال در عبور از قانون اساسی دنبال می‌کنند .

گزارش جام جم از سردرگمی و مواضع چندگانه  در جریان اصلاحات

گروه سیاست سایت فردا - تشتت در میان اصلاح‌طلبان نکته تازه‌ای نیست اما در هفته‌های اخیر بر شدت آن افزوده شده است چنانکه حتی سران جریان اصلاح‌طلب نیز جمع‌بندی شفافی پیدا نکرده‌اند. 

روزنامه جام جم در این خصوصن نوشته: گروهی در این اردوگاه تصمیم خود برای عبور از انتخابات را گرفته‌اند؛ در روزنامه‌های‌شان دستور نافرمانی مدنی می‌دهند و در جمع احزاب، ارائه لیست را جرم‌انگاری می‌کنند!  

برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب که مدعی هستند از رویکرد‌های رادیکال به دور هستند و از اعتدال، میانه‌روی و پایبندی به قانون اساسی سخن می‌گویند، تنها از این عبارات به عنوان یک پوشش استفاده می‌کنند و درواقع همان خواست‌ها و مطالباتی که جریان‌ها و چهره‌های رادیکال در عبور از قانون اساسی دنبال می‌کنند را با بیان دیگر و به عنوان ضرورت تکرار می‌کنند و فراتر از آن این پرسش را باید مطرح کرد که رهبری در جایگاه پیش‌برنده سیاست‌های کلی نظام و فرماندهی کل قوا مگر چه اختیارات فراقانونی را در دست گرفته که خواستار واگذاری آن هستند؟ 

مرعشی در سخنان خود مدعی می‌شود که تا منتخبان ملت قدرتمند نشوند، مردم انتخابات را جدی نمی‌گیرند! برابر چنین اظهاراتی این سؤال پیش می‌آید که مگر رهبر معظم انقلاب منتخب مردم نیستند و جایگاه رهبری جز با رای نمایندگان مجلس خبرگان تعیین و تمدید نشده است؟ قدرت رهبری مگر غیر از قدرت منتخب ملت است؟ 

کدام یک از اختیارات قانونی و مطابق با قانون اساسی از منتخبان مردم در انتخابات‌های مختلف سلب شده که خواستار بازگشت آن هستید؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها