فرهیختگان مطرح کرد: از لجاجت‌های کودکانه تا غفلت برخی از رقابت اصلی انتخابات/ «رقابت با نظام» و «رقابت‌‌های درون‌گروهی» برخلاف مشارکت حداکثری است

کد خبر: 1276439

فرهیختگان نوشت: باید نقطه عزیمت برای مشارکت حداکثری را نه آنچنان که برخی جریان‌های سیاسی می‌پندارند در «رقابت با نظام» و یا «رقابت‌‌های درون‌گروهی» بلکه در «مرزبندی با دشمنان» تعریف کرد.

فرهیختگان مطرح کرد: از لجاجت‌های کودکانه تا غفلت برخی از رقابت اصلی انتخابات/ «رقابت با نظام» و «رقابت‌‌های درون‌گروهی» برخلاف مشارکت حداکثری است

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه فرهیختگان در این باره نوشته: برخی از جریان‌های سیاسی وزن کنش‌های انتخاباتی خود را به لجاجت‌های کودکانه قهرآمیز با حاکمیت تنزل داده و از عامه مردم انتظار دارند تبعات این رویکرد‌های لجوجانه و هماوردی بی‌نتیجه و تجربه شده با حاکمیت را بپذیرند و هزینه‌های ناشی از آن همچون ایجاد ناامنی در کشور و جرأت‌یابی بیشتر دشمنان قسم‌خورده ملت ایران برای تحمیل فشارهای بیشتر اقتصادی و... را بپردازند. 

از سوی دیگر شاهد این هستیم که برخی از جریان‌های سیاسی در غفلتی آشکار رقابت اصلی در انتخابات را به درون جبهه‌ای که بیشتر نشان داده است دغدغه انقلاب و حفظ آرمان‌ها و شعارهای اساسی آن را دارد، بکشانند و چونان به این دلمشغولی‌ها با خود مشغول شوند که دچار غفلتی استراتژیک شده و نه‌تنها از بدنه‌ای که سرمایه اجتماعی انقلاب محسوب می‌شود غفلت کنند، بلکه نتوانند با بخش‌های دیگر جامعه که امروز بر اثر برخی ناکارآمدی‌ها و برخی از دشمنی‌های پیدا و پنهان دشمنان در سختی قرار دارند، فاصله بگیرند.

باید نقطه عزیمت برای مشارکت حداکثری را نه آنچنان که برخی جریان‌های سیاسی می‌پندارند در «رقابت با نظام» و یا «رقابت‌‌های درون‌گروهی» بلکه در «مرزبندی با دشمنان» تعریف کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها