فرهیختگان/ سلیمی نمین: جامعه اسلامی بدون حضور مردم منحرف خواهد شد

کد خبر: 1263825

اسلام و جمهوریت دو امر غیرقابل تفکیک است و هرگز هرکدام به‌تنهایی معنایی نخواهد داشت. روز گذشته رهبری روی این موضوع تاکید داشتند و بر الزامات انتخابات دقیق هم چندبار تاکید کردند.

فرهیختگان/ سلیمی نمین: جامعه اسلامی بدون حضور مردم منحرف خواهد شد

گروه سیاست سایت فردا - عباس سلیمی‌نمین، کارشناس سیاسی، معتقد است تاکید دوباره رهبر انقلاب بر لزوم افزایش مشارکت در انتخابات به این دلیل رخ داده که پیش از این به صحبت‌های رهبری توجه لازم نشده است. 

وی به فرهیختگان گفته: بخشی از تذکرات رهبری در ارتباط با انتخابات قبلا بیان شده بود. شاید تاکید به این مساله به معنی ناراضی بودن رهبری از مقدمات کار باشد. واقعا هم این مطلب دقیق است که مقدمات کار برای رقابتی شدن و پرشور شدن و افزایش مشارکت چندان مناسب نیست.  

چه کسانی که مرتب به جمهوریت تاکید دارند و برای اسلامیت اهمیتی قائل نیستند و چه کسانی که به اسلامیت تاکید دارند و به جمهوریت توجهی نمی‌کنند، هر دوی این جریانات دقیقا آنچه مطالبه می‌کنند را تضعیف می‌کنند، یعنی منی که به اسلامیت توجه می‌کنم و به جمهوریت اهمیت نمی‌دهم از قضا دارم بعد اسلامیت را تضعیف می‌کنم و در نقطه مقابل نیز همین است. 

اسلام و جمهوریت دو امر غیرقابل تفکیک است و هرگز هرکدام به‌تنهایی معنایی نخواهد داشت. روز گذشته رهبری روی این موضوع تاکید داشتند و بر الزامات انتخابات دقیق هم چندبار تاکید کردند و به نظر من لازم است که این نگاه معیوبی که در برخی گروه‌ها می‌بینیم را یا اصلاح کنیم یا از تاثیرگذاری در کانون‌های تصمیم‌ساز دور کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها