نواب: اصلاح‌طلبان بی‌اخلاقی سیاسی می‌کنند /نبویان: بهبود معیشت مردم مهمترین اقدام مجلس یازدهم است

کد خبر: 1277560

خجسته‌ باقرزاده نامزد شانا معتقد است که در حوزه فرهنگی معضل ما نداشتن فرماندهی فرهنگی است، در دنیا هالیود و بالیود داریم چرا ایرانود نداشته باشیم و در عین حال نواب دیگر نامزد این ائتلاف می‌گوید: اصلاح‌طلبان وقتی رای نمی‌آورند، مشارکت را تحریم می‌کنند که این بی‌اخلاقی سیاسی است.

نواب: اصلاح‌طلبان بی‌اخلاقی سیاسی می‌کنند /نبویان: بهبود معیشت مردم مهمترین اقدام مجلس یازدهم است

نشست انتخاباتی حجت الاسلام «سید محمود نبویان»، «حسن خجسته باقرزاده» و «مرتضی کامل نواب» سه نامزد فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.

این نشست از طریق نشانی اینترنتی  https://www.aparat.com/irna/live  به صورت زنده پخش شد.

نبویان: قاچاق ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل از یک استان کشور

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تنها از یکی از استان های کشور ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل به خارج از کشور قاچاق می شود.

نبویان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مردم، کشور و نظام ما درگیر آن هستند بحران هایی است که ممکن است رخ دهد و ما باید برای این موضوع یک قانون و برنامه داشته باشیم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از بحران هایی که ممکن است رخ دهد بحران بی آبی است که منجر به مسائل امنیتی خواهد شد من در مجلس شاهد نمایندگان استان های مختلف بر سر این موضوع بوده ام و حتی برخوردهای دو کشور همسایه بر سر آب از مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد و برای آن فکری شود.

نبویان افزود: بحران دوم بحران مهاجرت است امروز شهروندان کشورهایی که من در اینجا به آن اشاره نمی کنم به ایران مهاجرت می کنند که این مهاجرت ها علاوه بر مسائل اقتصادی، مسائل امنیتی هم برای ما به دنبال خواهد داشت و ما نمی دانیم که این مهاجران تروریست هستند یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: بحران بعدی، بحران جمعیت است جمعیت ما امروز به سمت پیری می رود اگرچه مجلس در این باره قانون مصوب کرده اما ما باید به سمتی حرکت کنیم که بسترهای لازم برای ازدواج در کشور فراهم شود.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحران بعدی بحران ناترازی انرژی است ما در بحث تولید برق، تولید بنزین و گازوئیل دچار ناترازی هستیم که می تواند تبعات امنیتی به همراه داشته باشد.

وی افزود: بحران بعدی بحران قاچاق است امروز تنها از یکی از استان های ما ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل به خارج از کشور قاچاق می شود و در مقابل ما برای تأمین نیاز داخلی گازوئیل خریداری می کنیم.

 نبویان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی هوش مصنوعی و فضای مجازی است که می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید برای اینکه ما بتوانیم مواجهه درستی با فضای مجازی در کشور داشته باشیم نیازمند قانون و برنامه هستیم.

 وی اظهار داشت: بحران بعدی بحران منطقه ای است، منطقه ما یک منطه پر آشوب است البته جبهه مقاومت در حال پیروزی است و این هنر جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است که در این آشوبکده کشور ما را امن نگاه داشته است.

نبویان: بهبود معیشت مردم مهمترین اقدام مجلس یازدهم است

نماینده تهران در مجلس یازدهم و نامزد شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس دوازدهم در این نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص نقاط قوت مجلس یازدهم اظهار داشت: این مجلس در تصویب قوانین بنیادی مجلس موفقی بوده است. قوانینی در حوزه های مسکن، خودرو، معیشت و سلامت در این راستا بوده است.

محمود نبویان در تشریح اقدامات مجلس یازدهم در حوزه مسکن گفت: قانون جهش تولید مسکن و الزام دولت به ساخت یک میلیون خانه در سال، اخذ مالیات از خانه های خالی و کنترل اجاره بها از این جمله است.

وی تسهیل واردات و رفع انحصار در حوزه خودرو را از دیگر اقدامات مجلس یازدهم برشمرد.

نماینده تهران در مجلس یازدهم یکی اقدامات این مجلس در حوزه معیشت را حذف ارز ترجیحی و از بین بردن زمینه قاچاق عنوان کرد و افزود: الزام دولت به پرداخت کالابرگ الکترونیک بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰، ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، معافیت کالاهای پرمصرف سبد خانوار از مالیات بر ارزش افزوده، بیمه رایگان، صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، تصویب بیمه درمان ناباروری و اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت، از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود امر معیشت مردم انجام شده است.

نبویان: اگر امنیت می‌خواهیم باید حضور قوی در انتخابات داشته باشیم

وی بیان داشت: در نگاه دینی ما و نگاه جمهوری اسلامی نقش مردم، تصنعی و مصنوعی نخواهد بود و این نکته مهمی است و باید به آن توجه کنیم.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: هیچ نظامی در دنیا ندارید که اصل نظام را به رای مردم بگذارد و این به معنای اهمیت مردم در جمهوری اسلامی است که حتی اصل قانون اساسی را به رای مردم می گذارد، سال ۶۸ قانون اساسی اصلاح می شود و دوباره به رای مردم گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام نبویان با تاکید بر اینکه ما هیچ پست حساسی در جمهوری اسلامی نداریم که با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب نشود، تصریح کرد: رهبری با رای مردم و با واسطه یعنی از راه مجلس خبرگان انتخاب می شود. مجلس خبرگان هم با رای مستقیم مردم است، رئیس جمهور نیز با رای مستقیم مردم و وزرا با رای مجلس و نظر رئیس جمهور انتخاب می شوند، بنابراین نقش مردم در جمهوری اسلامی بسیار مهم است و نقش مصنوعی نیست.

وی بیان داشت: اندیشکده های آمریکایی کشورها را به دو دسته تقسیم می‌کنند کشورهای دوست و کشورهای دشمن و جمهوری اسلامی را جزو کشورهای دشمن محسوب می‌کنند و انواع برخوردها را در کتب‌شان ترسیم کرده‌اند.

این نامزد شانا اضافه کرد: یک برخورد این است که اگر پایگاه مردمی آن نظام کم شود حتما بتوانند یک مداخله نظامی و حمله نظامی انجام دهند و اگر چنین کشوری پایگاه نظامی‌اش کم شود و جرات حمله نظامی نداشته باشد، انواع گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریست را تجهیز می‌کنند و این به معنی ناامنی کشور است.

حجت الاسلام نبویان با تاکید بر اینکه اگر امنیت می‌خواهیم باید حضور قوی در انتخابات داشته باشیم، یادآورشد: اگر به اتفاقاتی که در اغتشاشات سال گذشته رخ داد نگاه کنیم، اسراییلی‌ها به خیال خودشان می‌گفتند ما هفته بعد در ایران هستیم و همه چیز را تمام شده می‌دانستند و هر چیزی که مقابل آنها قرار بگیرد را می‌کشند.

وی افزود: امنیت کشور و این موضوع که مورد حمله نظامی واقع نشویم، به حضور مردم در انتخابات و مقبولیت یک نظام بر می‌گردد. اگر کشور به لحاظ پایگاه بین‌المللی‌ هم ضعیف شود حتما تحریم‌ها و فشارها از جمله تحریم‌های بانکی، دارویی و هواپیمایی بیشتر خواهد شد.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عنوان کرد: اگر جایگاه بین‌المللی ما ضعیف شود هر روز یک قطعنامه علیه ملت ایران صادر می شود اما اگر پایگاه مردمی نظام بیشتر شود همه اینها تامین خواهد شد که امید است با حضور مردم در ۱۱ اسفند بتوانیم اقتدار ملت ایران را داشته باشیم.

حجت الاسلام نبویان گفت: در طیف اصولگرا و انقلابی‌مان، گروه‌های زیادی برای انتخابات لیست داده‌اند که همه آنها گروه‌ها، جوان‌ها و سروهای سربه فلک کشیده‌ای هستند که سرچشمه آن انقلاب است و در واقع پیشران انقلاب ما همین جوان‌ها هستند.

وی اظهار داشت: من به همه گروه‌ها توصیه می‌کنم که مبادا به صورت یکدیگر خنج بکشیم همه ما که معصوم نیستیم و ممکن است یکسری نقدها به ما وارد باشد اما حمله کردن به یکدیگر مصلحت نیست.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: من درباره مجلس یازدهم شهادت می‌دهم که آقای قالیباف رئیس مجلس بسیار انسان مفید و موثری است و توانسته مجلس را به‌درستی پیش ببرد و طرح‌های بسیار خوبی داشته و امید است فرصتی پیش آید و بتوانم به دستاوردهای مجلس یازدهم اشاره کنم.

خجسته: از حوزه فرهنگی نباید غفلت کرد

در ابتدای این نشست حسن خجسته‌ باقرزاده نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به سوابق مدیریتی و کاری خود در بخش هایی همچون سازمان صدا و سیما، حوزه های فرهنگی و تالیف کتاب اشاره کرد و گفت: حدود ۱۱ سال معاون صدای سازمان و حدود ۶ سال معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما بودم و بیشتر در حوزه‌های فرهنگی فعالیت کرده ام و در مجموع ۲۷ کتاب و حدود ۹۰ مقاله‌های علمی پژوهشی دارم.

این نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: درباره نسبت رسانه و مخاطب سه رویکرد شامل رویکرد تجویزی و از بالا به پایین مطرح است که اکثر رسانه‌های دینی در دنیا و رسانه‌های سلامت محور نسبت‌شان تجویزی یعنی باید و نباید است.

خجسته باقرزاده ادامه داد: رویکرد دومی که گسترده است و درباره ادبیات ارتباطات زیاد درباره آن بحث می‌شود رویکرد مشتری‌مداری و بازار است، در ادبیات ارتباطات دو بحث اساسی وجود دارد یک بحث همین است که محتوای خوب محتوایی است که بازار تعیین کند و رویکرد سوم که دوست‌مداری است، نه مانند تجویزی‌ها و نه مثل مشتری‌مداری‌ها است در این رابطه، ارتباط با مخاطب دوستانه است و کار ما در این بین بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه ٩٠ درصد سازمان ها در ایران در نقطه تطبیق قرار دارند، بیان داشت: در حوزه فرهنگی معضل ما نداشتن فرماندهی فرهنگی است، در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا ایرانوود نداشته باشیم. در حوزه فرهنگی نباید غفلت کرد.

۹۰ درصد سازمان‌های کشور از چرخه حیات خارج شدند

خجسته باقرزاده در ادامه این نشست درباره برنامه‌هایی که برای سازمان‌های فرهنگی کشور در صورت کسب رای اعتماد مردم دارد، گفت: در جمهوری اسلامی همه سازمان‌های آن یک تولد تا نقطه سازوگاری و بعد مرگ دارند و ۹۰ درصد سازمان‌های ایران در مرحله انتهایی این چرخه قرار گرفته و از چرخه حیات خارج شده اند. البته شاید بودجه آنها قطع نشود ولی هیچ نقشی در کشور ایفا نمی‌کنند.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه فرماندهی فرهنگی در ایران وجود ندارد، افزود: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعال است ولی این وزارتخانه می تواند به برنامه ریزی و توسعه فرهنگی تغییر کند و در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سینمای جمهوری اسلامی ایران با دنیا متفاوت است، تصریح کرد: همانطور که هالیوود و بالیوود داریم باید ایرانوود هم داشته باشیم و در یک برنامه ۱۰ ساله به آن برسیم.

هیچ حکومتی علاقه ندارد فضای مجازی را از دست خود خارج کند

خجسته باقرزاده با بیان اینکه کشورهای جهان در طول تاریخ در پنج حوزه درگیر رقابت و جنگ بودند، درباره فیلترینگ فضای مجازی گفت: حوزه های سرزمینی ، دریا، هوا و فضا چهار حوزه مهم در طول تاریخ بوده و پنجمین حوزه فضای مجازی است که  نباید این فضا را یک جایگاه معمولی در نظر بگیریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فضای مجازی در حوزه جنگ و رقابت جهانی است و شبکه‌های اجتماعی ابزار مهم جغرافیایی برای سایر کشورها محسوب می‌شود و بسیار راهبردی و استراتژیک است و هیچ کشوری حاضر نیست این فضا را از دست خود خارج کند.

خجسته با بیان اینکه در ایران شناخت مبنایی از فضای مجازی وجود ندارد، یادآور شد: اینترنت در ایران فنی تنظیم شده و همیشه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دکترای فنی و مهندسی داشته است. درحالی که باید این وزیر در ارتباطات و مدیریت رسانه تحصیل کرده باشد.

نواب: در مجلس دوازدهم نیاز به همدلی بیشتر داریم

مرتضی کامل نواب دیگز نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز در این نشست گفت: اگر هماهنگی و همدلی بیشتر در مجلس یازدهم وجود داشت مسیر با رشد بیشتر طی می شد.

وی ادامه داد: فعالان اصلاح طلب در حالی از عنوان مشارکت استفاده می کنند که وقتی خود را در نقطه ای می بینند که رای نمی آورند، مشارکت را تحریم می کنند و در جای که رای می آورند مدعی هستند که اختیارات زیادی نداشتند، این بی اخلاقی سیاسی محسوب می شود.

این نامزد شانا بیان داشت: ممکن است سوپر انقلابی ها و بازنشستگان سیاسی به لیست شانا بتازند و یا انتقاد کنند که مساله آنها عدم راهیابی شان به این لیست به دلیل شاخص هایی بود که ممکن است اتهاماتی به لیست وارد کنند.

وی با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم پیگیر مطالبات مردم و  مسائل کشور بود و رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان فرمودند یکی از ویژگی های مجلس مساله شناسی است. این مجلس مسائل کشور را شناسایی کرد و مبتنی بر این شناخت به دنبال حل مسائل بود البته اگر  مجالس گذشته  را بررسی کنیم آنها سراغ مسائلی رفتند که اولویت مردم نبوده است و بیشتر خاص دولت بود و این نشان می دهد که مجلس یازدهم بر  پیمانی که با مردم بسته، ایستاده است.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه البته می توان به این مجلس هم انتقاداتی وارد کرد، گفت: این مجلس با مدیریت قالیباف به قوانین مطلوب منتهی شد و اگر هماهنگی و همدلی بیشتر در مجلس وجود داشت این مسیر با رشد بیشتر طی می شد از این جهت در مجلس دوازدهم نیاز به هماهنگی بیشتری بین نمایندگان منتخب داریم.

نواب: تنوع و تکثر در جریان اصولگرایی و اصلاح طلبان را به فال نیک می‌گیریم

نواب در مورد تعدد لیست های اصولگرایان نیز توضیح داد: از منظر جمهوری اسلامی هر چه مشارکت مردم و ذائقه و تنوع لیست ها بیشتر باشد در کلان جمهوری اسلامی مطلوب است. ما تنوع و تکثر را نه فقط در جریان اصولگرایی بلکه در اصلاح طلبان به فال نیک می گیریم.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با انتقاد از رویکرد فعالان اصلاح طلب در انتخابات پیش رو گفت: آقایان اصلاح طلب در حالی از موضوع مشارکت انتقاد و بدنه انقلابی را متهم می کنند که مطالبه شان پایین بودن مشارکت مردم است. آنها در نقطه ای  که احساس می کنند رای نمی آورند مشارکت و انتخابات را تحریم و قهر می کنند و در جایی هم که رای می آورند، می گویند اختیاراتمان برای حل مسائل کافی نبود که این خلاف اخلاق سیاسی است.

کامل نواب اضافه کرد: اخلاق سیاسی ایجاب می کند که اگر جریان سیاسی که همه اعتبارش را از مردم گرفته چنانچه در انتخاباتی ممکن است پیروز صحنه نباشد باز هم مردم را به مشارکت دعوت کند اینکه احساس می کند چون رای نمی آورد پس صندوق تحریم شود بی اخلاقی محسوب می شود.

وی با اشاره به واکنش جبهه اصلاحات در مورد بیانیه ۱۱۰ نفر از اصلاح طلبان گفت: بعد از اینکه این بیانیه منتشر شد نفرات مسئول جبهه اصلاحات موضع گرفتند و اینها را خارج از حلقه جبهه اصلاحات معرفی کردند و این نشان می دهد که در نوع تفکر راهبردی جریان اصلاحات اشکال جدی وجود دارد.

کامل نواب اضافه کرد: در بدنه جریان اصولگرایی مساله این است که از حداقل لیست تهران و ظرفیت ۳۰ نفر نمایندگی تهران اجماع خوبی شکل گیرد و افرادی به مجلس راه یابند که هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند. بیش از چند هزار نفر در تهران ثبت نام کردند و در مصاحبه ها و ارزیابی ها به ۲۵۰،  ۹۰ ، ۴۰ ، ۳۰ ۲۰ و با عقبه جریان پایداری به لیست ۳۰ نفره تهران رسیدیم که امروز لیست اصلی جریان انقلاب شاخته می شود و آنچه حاصل شده مسئول هم افزایی بدنه انقلاب بوده  است.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: به نظر می رسد با وجود لیست اصلی جریان انقلاب، (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب) خیلی توفیق برای دیگر لیست ها نباشد، البته آنها تلاششان را خواهند کرد که در صحنه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخاب در اختیار مردم است و آنها می توانند بر اساس وعده ها به لیست جریان انقلاب رای دهند، گفت: شورای ائتلاف مسیر مجلس یازدهم را ادامه می دهد مسیر مجلس یازدهم، تبدیل مجلس منفعل به یک مجلس فعال است و مردم هم از جریان انقلاب آگاهی دارند و با توجه به سوابق از بین تعدد لیست ها، انتخاب می کنند.

به گزارش ایرنا، تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد و یک دقیقه بامداد (۹ اسفندماه) پایان می‌یابد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری جمعه (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها