سیاه‌نوری در گفت‌وگو با فردا:

اصلاح‌طلبان کمیته اصلاح تشکیل می‌دهند

کد خبر: 1279278

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان از انتخابات اسفند درس می‌گیرند و کمیته اصلاح را تشکیل می دهند تا دیدگاه ها دورن جریانی شان را به یکدیگر نزدیک کنند.

اصلاح‌طلبان کمیته اصلاح تشکیل می‌دهند

گروه سیاسی فردا: انتخابات شاید برای مجموعه های فصلی تمام شده باشد اما برای جریانات سیاسی تازه شروع کار است و آنها با آسیب شناسی رویکردهای خود، سعی می کنند نقایص و نقاط ضعف خود را شناسایی و در مقام اصلاح آنها برآیند. اصلاح طلبان این دوره تصمیم به عدم مشارکت گرفتند و با بهانه های مختلف از زیر بار سیاست ورزی فعال شانه خالی کردند، در نهایت نیز هم در صحنه انتخابات شکست خوردند و هم اعتبار سیاسی شان نابود شد.

حسین سیاه نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره شکست پروژه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: اصلاح طلبان قبل از انتخابات حرکت رفرمیستی انجام دادند؛ نمایندگان این جریان همچون آقای حسین مرعشی در صداوسیما حاضر شدند و اعلام کردند «ما به تبعیت از رهبری اعتقاد داریم و کسی که چنین اعتقادی ندارد از اصلاح طلبان نیست» اما مردم اصلاح طلبان را براساس سوابق عملی شان قضاوت می کنند از این رو نتیجه انتخابات نشان داد که اصلاح طلبان دیگر سرمایه اجتماعی ندارند.

وی با بیان اینکه لیست مورد حمایت جریان اصلاحات حتی در بین 60 نامزد نخست تهران نیز کسی را نداشت، افزود: سیاسی کاری اصلاح طلبان کار دست شان داد، سبد رأی اصلاحات تقریبا خالی شده است و فقط در برخی شهرستان ها بعضی چهره های شان اندک رأیی دارند که آن هم بیشتر به جنبه قومی و محلی برمی گردد.

این کارشناس مسائل سیاسی به راهیابی 40 منتخب اصلاح طلب به مجلس اشاره کرد و اظهار کرد: امروز به صراحت می توان گفت اصلاحات از گردونه خارج شده است. علتش هم به رویکردهای تخریبی این جناح بر می گردد چون آنها به جای اثبات ایجابی خود، فقط به روش های تخریبی روی می آورند و در این دوره نیز موضوع رأی اعتراضی را مطرح کردند که باعث دوری بیشتر مردم از آنها شد.

سیاه نوری گفت: در کنار تهی شدن اعتبار اجتماعی اصلاحات، شکاف عمیقی نیز در این اردوگاه سیاسی بین حامیان مشارکت و حامیان عدم مشارکت ایجاد شد، این عدم انسجام قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفت، همین امر نیز از ظرفیت کنشگری شان در عرصه انتخابات کاست. در مجموع معتقدم اصلاح‌طلبان از انتخابات اسفند درس می‌گیرند و کمیته اصلاح را تشکیل می دهند تا دیدگاه ها دورن جریانی شان را به یکدیگر نزدیک کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها