تجلیل خادمان قرآن کریم امروز با حضور رییس جمهور

کد خبر: 1282402

مراسم تجلیل از خادمان قرآن امروز (شنبه، ۱۱ فروردین) با حضور رئیس جمهوری در یازدهمین روز از برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

تجلیل خادمان قرآن کریم امروز با حضور رییس جمهور

 امروز شاهد برگزاری بیست و نهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم هستیم که در دولت سیزدهم برای سومین بار همزمان با نمایشگاه قرآن و با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گفته سیدعلی سرابی دبیر انجمن خادمان قرآن کریم، هدف از برپایی این مراسم، تقویت جریان قرآنی کشور با تقدیر از فعالان ممتاز در عرصه‌های قرآنی از جمله هنرمندان هنرهای قرآنی، خوشنویسان، کاتبان قرآن، سینماگران قرآنی، پژوهشگران، مترجمان، اساتید حفظ، قرائت، تعلیم و تربیت قرآن و مدیران قرآنی است.

انجمن خادمان قرآن کریم با ۹ هدف مهم توسعه و ترویج همه جانبه فرهنگ قرآنی، به ویژه در میان قشر جوان کشور، حفظ و صیانت از ارزش‌های قرآنی، زمینه سازی تحقق آرمان های قرآنی امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری، ایجاد مجموعه‌ای فراگیر از جامعه قرآنی به منظور تعامل و هم‌اندیشی در زمینه های مختلف قرآنی، تثبیت و ارتقای هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه قرآنی، ایجاد بستری برای گفت و گو و تبادل نظر بین جامعه قرآنی، فراهم آوردن زمینه مشارکت فعالان قرآنی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد انگیزه و بستر مناسب برای ارتقا و رشد اعضا و حمایت مادی و معنوی از خادمان قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی آنان راه اندازی شده است.

 خادمان قرآنی سال ۱۴۰۰ معرفی و تجلیل شدند

تاکنون طی ۲۸ دوره ۳۱۲ خادم قرآنی در رشته های خوشنویسی، پژوهش، قرائت، حفظ، آموزش، ترجمه، مدیریت، صحافی، جلدآرایی، نگارگری، هنر هفتم و دیگر رشته های مربوط تجلیل شده اند.

سال گذشته محمدرضا پورمعین دبیر سابق انجمن خادمان قرآن با اشاره به تلاش های انجام شده برای نگاه ویژه به بخش بانوان خادم به ایرنا گفت: به رئیس جمهور و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرده ایم تا نگاه ویژه ای به بخش بانوان داشته باشیم و این افراد با جامعه بانوان سنجیده شوند نه با آقایان. چون در برخی رشته ها مانند قرائت و کارهای سینمایی محدودیت هایی وجود دارد و لذا در رشته هایی مانند آموزش، داوری، حفظ و مربی گری قرآنی توجه بیشتری شود تا بتوانیم در خدمت جامعه بیشتری از بانوان باشیم.

وی افزود: البته تاکنون در این حوزه به بانوان توجه شده ولی انتظار می رود روش انتخاب و بررسی بانوان به صورت جداگانه محاسبه و مورد توجه قرار گیرد.

پورمعین همچنین گفت: اعطای نشان درجه یک هنری برابر با تصویب و اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته که آیین نامه آن در حال تدوین است.

«علیرضا معاف» معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آبان سال گذشته در دیدار اعضای مجمع خادمان قرآن با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعطای نشان درجه یک هنر به خادمان قرآن گفته بود که این طرح در انتهای کار است و جلسات در این زمینه برگزار شده و به زودی به ثمر خواهد نشست.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها