رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

کد خبر: 1286255

رئیس‌جمهور در قالب سفر دولت سیزدهم در سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ از ۲ واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

 رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه و در راستای تلاش‌های دولت مردمی برای رفع ناترازی‌های تامین انرژی، با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها