پاسخ ضعیف و بی‌خاصیت رژیم صهیونیستی به عملیات شکوهمند وعده صادق

کد خبر: 1286569

رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات شکوهمند «وعده صادق» تلاش کرد با چند ریزپرنده، در بامداد جمعه به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کند که با انهدام کامل ریزپرنده‌ها یک افتضاح تاریخی را ثبت کرد.

پاسخ ضعیف و بی‌خاصیت رژیم صهیونیستی به عملیات شکوهمند وعده صادق

رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات شکوهمند «وعده صادق» تلاش کرد با چند ریزپرنده، در بامداد جمعه به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کند که با انهدام کامل ریزپرنده‌ها یک افتضاح تاریخی را ثبت کرد.

اقدامی که مقامات صهیونیستی با وجود ادامه حملات خود به مواضعی در سوریه و عراق، نیز به ضعف و شکست آن اذعان کردند و آن را ضعیف و مسخره توصیف کردند.

بامداد دیروز جمعه، رژیم صهیونیستی تلاش کرد با چند ریزپرنده و حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران به عملیات شکوهمند «وعده صادق» پاسخ دهد که با رهگیری و انهدام کامل ریزپرنده‌ها از سوی پدافند اصفهان و تبریز یک افتضاح تاریخی را رقم زد.

پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده؛ اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند به‌خاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رؤیت برخی ریزپرنده‌ها بوده است. همچنین منابع آگاه به خبرگزاری‌های رسمی گفتند که علی‌رغم شایعات هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد، وجود ندارد.

تأسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

پیش از این، الجزیره به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی اعلام کرد: «ما از گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به داخل ایران مطلع هستیم.» خبرنگار صهیونیست با انتقاد از پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران نوشت: «واقعا امیدوارم این‌طوری بازی نکرده باشیم. در غیر این صورت آبروریزی است.»

 منابع عراقی از پرواز غیرمعمول هواپیماهای تجسسی و سوخت‌رسان متعلق به سنتکام در آسمان این کشور خبر می‌دهند که بر پشتیبانی اطلاعاتی - لجستیک آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی دلالت دارد. موضوعی که در سوریه هم رخ داد و سامانه پدافند هوایی سوریه توانست حملات دشمن صهیونیستی را دفع کند.

رصد رسانه‌های عبری نشان می‌دهد در حالی شبکه‌های رژیم صهیونیستی برنامه‌های خود را قطع کردند که هیچ تصاویر و فیلمی از حمله به مخاطب ارائه نمی‌دهند و در حال گفت‌وگو با کارشناسان صهیونیستی هستند. در برخی از این شبکه‌ها تصاویری آرشیوی از مناطقی نامعلوم در رسانه‌های غربی پخش شد که آن هم قطع شد.

المیادین نیز گزارش داد به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه‌ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

 دبیرخانه شورای ‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

امیرموسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شیء مشکوک

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره صدای انفجار در اصفهان، اظهارکرد: «انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی به شیء مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.»

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

در پی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در بیانیه‌ای تأیید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. در این بیانیه آمده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند که هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.  مدیرکل، رافائل گروسی همچنان خواستار خویشتنداری حداکثری از همه است و تأکید می‌کند که تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید در درگیری‌های نظامی هدف قرار گیرند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.»

همچنین منابع  موثق تأکید می‌کنند که تأسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان: ضعیف و مسخره

وزیر تندرو کابینه اسرائیل، آنچه درباره حمله اسرائیل به اصفهان منتشر شده را «ضعیف» توصیف کرد. «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره حمله پهپادی در اصفهان  تنها به انتشار یک کلمه در توئیتر اکتفا کرد و نوشت: «ضعیف » برخی رسانه‌ها گفته‌اند او نوشته است:« مسخره. او رهبر حزب افراطی ملی‌گرا و مذهبی یهودی «اسرائیل خانه ماست» است.»

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند اسرائیل حملاتی را علیه ایران انجام داده است. به ادعای آنها، این حملات در واکنش به حمله یکشنبه گذشته ایران به اسرائیل بود. منابع آگاه می‌گویند آمریکا قبل از حمله، از سوی اسرائیل، مطلع شده بود.

واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه چین و عمان به حمله ادعایی به داخل ایران  واکنش نشان دادند. در شرایطی که هنوز ادعاها درباره حمله بامدادی به داخل ایران از سوی رژیم صهیونیستی تأیید نشده است، برخی کشورها به این رخداد واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به ایران تأکید کرد که پکن با هر اقدامی که موجب تشدید تنش در خاورمیانه شود، مخالف است. وزارت خارجه چین تأکید کرده است که همچنان به تلاش‌های خود برای برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه عمان نیز با صدور بیانیه‌ای، حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «عمان حملات نظامی مکرر اسرائیل در منطقه را محکوم می‌کند.»

صبح نو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها