حسین نوش آبادی: رییس‌جمهور با سفر به پاکستان و سریلانکا صادرات دانش فنی کشور را سرعت بخشید

کد خبر: 1287568

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا را سبب سرعت بخشیدن صادرات دانش فنی متخصصان کشور دانست.

حسین نوش آبادی: رییس‌جمهور با سفر به پاکستان و سریلانکا صادرات دانش فنی کشور را سرعت بخشید

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا را سبب سرعت بخشیدن صادرات دانش فنی متخصصان کشور دانست.

حسین نوش آبادی درباره سفر رییسی به دو کشور پاکستان و سریلانکا گفت: دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار، سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه را در دستور کار قرار داد و در ادامه این سیاست، تقویت روابط با کشور اسلامی از جمله پاکستان با مردم بسیار متدین و برخوردار از ارزش‌های دینی را توسعه بخشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف از سفر رییس جمهور به پاکستان را ارتقای روابط فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی با این کشور عنوان و تصریح کرد: این سفر زمینه لازم را ایجاد کرد تا از ظرفیت دو کشور در عرصه‌های بین المللی، توسعه روابط دوجانبه، اقتصادی و تجاری و ایجاد اعتماد متقابل استفاده شود.

نوش آبادی، تامین امنیت مرزها را از مسائل مهم در روابط دو کشور نامید و گفت: برای جلوگیری از تنش‌ها که ممکن است توسط برخی از بیگانگان و گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور ایجاد شود، این سفر ضروری بود و رییس جمهور و مسوولان پاکستان هم استقبال شایسته‌ای از آیت الله رییسی و هیات جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

وی با اشاره به ۸ تفاهم‌نامه همکاری که بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان منعقد شد، تصریح کرد: تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه غزه و فلسطین هم علاوه بر تفاهم نامه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی، آموزشی و امنیتی در نشست‌های دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت که نشان از جایگاه مهم همسایگی دو کشور در منطقه و جهان اسلام دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر رییس جمهور به سریلانکا گفت: سریلانکا به عنوان کشوری مسلمان در شبه قاره هند از قابلیت مهمی برای صادرات دانش فنی ایران در بخش‌های صنعتی، عمرانی و زیرساختی برخوردار است. البته در گذشته هم روابط ایران با سریلانکا و بنگلادش برقرار بود و در سفر رییس جمهور، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ برق - آبی که با دانش فنی متخصصان ایرانی به سرانجام رسیده، افتتاح شد که نشان دهنده قابلیت بالای دانش فنی کشور است.

نوش آبادی یادآور شد: همانطور که رییس جمهور اشاره کرده بودند، جمهوری اسلامی با توانمندی فنی و مهندسی که از آن برخوردار است در بیش از ۲۰ کشور طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ برق- آبی را اجرایی می‌کند و از این ظرفیت در دولت سیزدهم بیش از گذشته استفاده می‌شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به جمعیت مسلمان سریلانکا و نزدیکی فرهنگ مذهبی دو کشور، خاطرنشان کرد: توسعه مناسبت‌های فرهنگی و تقویت همبستگی دو کشور در مجامع بین المللی کنار توسعه صادرات دانش فنی ایران برای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی از دیگر قابلیت‌های مهمی ایران اسلامی است که دولت به آنها توجه دارد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود در سال جدید سوم اردیبهشت ماه به اسلام آباد سفر کرد و با مقامات این کشور از جمله آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

همچنین رییس جمهور در سفر به سریلانکا، آیت‌الله رئیسی با همراهی همتای سریلانکایی خود پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، افتتاح کرد./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها