صبح نو درباره انکاری عجیب درباره قانون اقدام راهبردی: مثل اینکه در روز روشن بگویی؛ شب است/ مصادره انتخاباتی دستاوردها برای قهرمان‌سازی

کد خبر: 1287924

روزنامه صبح نو نوشته: برخی در تلاش‌اند که قانون لغو اقدام راهبردی را مصادره کرده و داستان تصویب شدن آن را طوری بازنمایی کنند که از آن ریسمانی انتخاباتی برای هم‌قطاران خود بسازند.

صبح نو درباره انکاری عجیب درباره قانون اقدام راهبردی: مثل اینکه در روز روشن بگویی؛ شب است/ مصادره انتخاباتی دستاوردها برای قهرمان‌سازی

گروه سیاست سایت فردا - مصادره موفقیت یا سندزنی دستاوردها موضوعی است که در آستانه برگزاری رقابت‌های سیاسی مثل انتخابات توسط برخی از سیاسیون استفاده می‌شود. در یکی از مجالس گردهمایی، یکی از منتخبان گفته که در خصوص قانون لغو اقدام راهبردی، ریاست مجلس مخالف بوده و از آنجا که کف مجلس خواستار آن بوده این قانون به تصویب رسیده است. 

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: برخی در تلاش‌اند که قانون لغو اقدام راهبردی را مصادره کرده و داستان تصویب شدن آن را طوری بازنمایی کنند که از آن ریسمانی انتخاباتی برای هم‌قطاران خود بسازند و کمافی‌السابق با معرکه‌های شبه‌علمی رسانه‌ای بتوانند دوستانشان را حمایت کنند. 

برخی در تلاش‌اند که این دستاورد را به نام خودشان بزنند و اولا شکافی بین ریاست مجلس و بدنه مجلس ایجاد کنند و ثانیا می‌خواهند خود را در نقش یک قهرمان همه فن حریف عنوان کنند. 

تلاش عده‌ای برای ایجاد شکاف و دوگانه‌سازی ریاست و صحن در آستانه تشکیل مجلس دوازدهم و دور دوم انتخابات مجلس، ذهن را به سمت سیاسی‌کاری این افراد و نقشه‌های بلندپروازانه آنها برای صندلی‌های راهبردی بهارستان می‌برد. 

ادعای سیاسیون دوگانه‌ساز درحالی است که به نوشته مهدی محمدی؛«در تمام مدت ماه‌ها مذاکره قالیباف با دبیرخانه شعام برای تدوین پیش‌نویس قانون، مکاتبات با ارکان نظام، مجادله با روحانی و وزرایش در صحن شعام و گرفتن مصوبه، آوردن طرح به صحن و گرفتن رأی و نهایتا پیگیری اجرای قانون در مقابل تمرد روحانی، اثری از این آقایان و رفقای رسانه‌ای‌شان دیده نشد»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها