حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا»:

حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات نقش تندروها را کم‌رنگ می‌کند‌

کد خبر: 1288105

یک فعال سیاسی گفت: برخی نیروهای تندرو اساسا روی مشارکت پایین مردم حساب باز کرده‌اند تا در چنان فضایی بتوانند وارد مجلس شوند.

حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات نقش تندروها را کم‌رنگ می‌کند‌

گروه سیاست سایت فردا: چندی بعد دور دوم انتخابات مجلس در پیش است؛ بزنگاهی که می‌تواند سرنوشت مجلس دوازدهم را مشخص کند و به گفته همه کارشناسان در صورتی که میزان مشارکت مردم بالا باشد می‌شود انتظار داشت که مجلسی با رویکرد عقلانیت انقلابی تشکیل شود.

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به سایت «فردا» گفت: «معمولا در دور اول انتخابات مشارکت بالاتر است و قدری میزان مشارکت در دور دوم پایین می‌آید اما در این دوره از انتخابات از آنجایی که هنوز تعداد قابل توجهی از کرسی‌های مجلس تعیین تکلیف نشده‌اند، اگر‌ حضور مردم در انتخابات بالا باشد، در کمیت و کیفیت مجلس تأثیر بسیار مثبتی به وجود می‌آید و می‌شود انتظار داشت که مجلس عقلانی و در عین حال انقلابی شکل بگیرد».

او ادامه داد: «در تهران حدود نیمی از نمایندگان باید در دور دوم انتخاب شوند. در برخی شهرستان‌ها هم هنوز تکلیف منتخب یا منتخب‌ها مشخص نشده است. با این اوصاف در این دور است که کلیت ساختار سیاسی مجلس تعیین می‌شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «وقتی اکثریت ملت تعیین‌کننده نمایندگانشان باشند با نگاهی جامع‌تر مجلس را شکل می‌دهند و افرادی با دانش، با تخصص، کارآمد و باتجربه روی کار می‌آیند. برخی نیروهای تندرو اساسا روی مشارکت پایین مردم حساب باز کرده‌اند تا در چنان فضایی بتوانند وارد مجلس شوند که مردم نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد. حتما حضور گسترده مردم در دور دوم نقش تندروها را کم‌رنگ می‌کند‌».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «فرمایش رهبر انقلاب تذکری بود بر این موضوع که سرنوشت مجلس آیده نباید گره بخورد به کشمکش‌ها و نزاع‌های سیاسی»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها