ابوطالبی: توافق قدرت‌های بزرگ تحول‌آفرین است

کد خبر: 596870

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور خبر داد که پوتین بزودی و در راستایگامی بلند در هماهنگی سیاسی-امنیتی منطقه، نماینده‌ای ویژه به تهران خواهدفرستاد.

حبرگزاری ایسنا: حمید ابوطالبی در توییتر خود نوشته است: گفت‌وگوی مفصل تلفنی دکترروحانی وپوتین، یک روزپیش ازاجلاس اوپک، نشان داد زمانی که قدرت‌های بزرگ توافق می‌کنند، می‌توان شاهدتحولات بزرگی بود:
اولین نماداین تحول دراجلاس اوپک روی افتاد، وایران و روسیه توانستند با توافق منصفانه برمیزان تولید، و رضایت اعضا، گام بلندی در بازار نفت بردارند.
دومین تحول درزمینه حل و فصل معضلات منطقه‌ای خواهدبود ،ازعراق و سوریه تا یمن؛ ایران و روسیه مصمم‌اند پیش از آن‌که واقعا دیر شود منطقه را سامان دهند؛ لذا پس از سفر اخیر وزیر خارجه و مقامات امنیتی ترکیه، پوتین هم به زودی نماینده‌ای ویژه به تهران خواهدفرستاد؛ گامی بلند در هماهنگی سیاسی-امنیتی منطقه.
اما سومین تحول می‌بایست در سیاست وامنیت درخلیج فارس صورت پذیرد؛ که درایت دراجلاس هفته آینده کشورهای جنوب خلیج فارس،می‌تواند راهگشای آن باشد؛ اجلاس می‌تواندپس ازتوافق نفتی،گام بعدی را در عرصه سیاسی با پذیرش اصل گفت‌وگو، دیپلماسی دوجانبه، و اعزام هیئت بردارد؛ این واقع‌بینی مبارکی خواهدبود. عربستان هم پس ازتوافق اوپک،چنانچه دراین اجلاس تصمیم بگیرندمسلمان‌کشی خاتمه یابد، می‌تواند در مسیر تفاهم کلان گام بردارد؛آنان خوشامد خواهند شنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها