از ویدئوی جدید احمدی‌نژاد تا شایعه استعفای آیت‌الله رئیسی

کد خبر: 649641

کمتر از هفت هفته تا انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم باقی مانده و این روزها اخبار انتخاباتی در راس خبرهای فضای مجازی و سایت ها قرار گرفته است. از ویدئوی جدید احمدی‌نژاد تا شایعه استعفای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مهمترین اتفاقات سیاسی در ۱۴ فروردین ماه می‌باشد.

از ویدئوی جدید احمدی‌نژاد تا شایعه استعفای آیت‌الله رئیسی
از دعوت ۵۱۰ فرزند شهید از بذرپاش تا نامه اتحادیه جامعه اسلامی به آیت‌الله رئیسی
سرویس سیاسی فردا: کمتر از هفت هفته تا انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم باقی مانده و این روزها اخبار انتخاباتی در راس خبرهای فضای مجازی و سایت ها قرار گرفته است. از این رو پایگاه خبری فردا در نظر دارد مهم ترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری را در قالب بسته های انتخاباتی منتشر کند. در ادامه مهم ترین اخبار امروز ۱۴ فروردین را مرور می‌کنیم:
حضور یا عدم حضور آیت‌الله رئیسی
کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین مباحث این روزهای فضای سیاسی کشور است. برخی‌ کانال‌های تلگرامی با اعلام قطعی شدن کاندیداتوری ایشان در انتخابات ۹۶ مدعی شده‌اند. آیت الله رئیسی در این هفته از هیئت نظارت بر انتخابات استعفا می‌دهد. امری که بیانگر حضور ایشان در انتخابات خواهد بود.
۵ نامزد جبهه مردمی معرفی می‌شوند
لطف‌الله فروزنده با اشاره به برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی این جبهه اظهار کرد: ۵ نفری که در مجمع دوم حائز بیشترین رای باشند، گزینه‌هایی هستند که نامزد نهائی از میان آن ها تعیین می‌شوند. میرتاج‌الدینی رئیس کمیته نمایندگان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز گفت: نامزدهای جبهه مردمی متعهد شده‌اند که به نفع نامزد نهایی کنار بروند. در همین رابطه محمدمهدی زاهدی نیز در گفتگویی گفته اگر گزینه نهایی نباشم، کاندیدا نمی‌شوم . رستم قاسمی دیگر کاندیدای این جبهه نیز گفت: اگر کاندیدای نهایی جبهه مردمی نباشم، کنار می‌روم
اصلاح‌طلبان و کاندیدای پوششی برای روحانی
هرچند برخی اخبار پشت پرده از قطعی شدن کاندیداتوری قاضی‌زاده هاشمی و محمود واعظی اعضای کابینه تدبیر و امید به عنوان کاندیدای پوششی روحانی خبر می‌دهند. اما وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفته است: «متناظر با استراتژی رقیب، در اردوگاه آقای روحانی هم سیاست متناظر انتخاب می‌شود؛ به گونه‌ای که اگر جناح رقیب با چند کاندیدا بیاید این طرف هم با چند کاندیدا خواهند آمد، اما اگر با کاندیدای واحد بیایند، اصطلاح‌طلبان هم یک کاندیدای واحد معرفی خواهند کرد.»
رئیسی بیا
بازار داغ دعوت از چهره‌ها برای حضور در صحنه انتخابات
موج دعوت از کاندیداها برای ثبت نام در فضای حقیقی و مجازی در آستانه ثبت‌نام کاندیداها گرم‌تر می‌شود. از پویش مجازی رئیسی‌بیا در فضای مجازی و نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری تا طومار ۵۱۰ فرزند شهید به مهرداد بذرپاش برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری.
از دفاع احمدی‌نژاد از انضباط مالی دولتش تا دعوت به کنفرانس خبری
احمدی‌نژاد که امروز سومین فیلم خود را برای دفاع از عملکرد دولت نهم و دهم منتشر کرد.او که در دو فیلم قبلی درباره خزانه‌های خالی و انبارهای خالی در پایان دوران ریاست جمهوری خود سخن گفته بود. در این فیلم یازده دقیقه‌ای در خصوص بدهی‌های سنگین دولت نهم و دهم سخن گفت. همچین امروز دعوت‌نامه‌ای برای کنفرانس خبری او در فضای مجازی منتشر گردید.
کنفرانس خبری احمدی‌نژاد
آخرین اخبار از مناظره‌های انتخاباتی
همزمان با نزدیکی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برنامه تلویزیونی «مناظره» با اجرای مرتضی حیدری از امشب و از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
زمان‌بندی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری
22 فروردین تا 26 فروردین 96: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت 5 روز (از زمان صدور دستور شروع انتخابات)
27 فروردین تا 31 فروردین 96: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان
1 اردیبهشت تا 5 اردیبهشت 96: تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان
6 اردیبهشت تا 7 اردیبهشت 96: انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور
8 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت 96: تبلیغات انتخاباتی نامزدها
28 اردیبهشت 96: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها
29 اردیبهشت 96: اخذ رأی
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها