نقوی‌حسینی: نمی‌توان مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی رها کرد

کد خبر: 839136

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: اعتراض مردم به‌حق است، نمی‌توان مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه ۳ میلیونی رها کرد.

نقوی‌حسینی: نمی‌توان مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی رها کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: اعتراض مردم به‌حق است، نمی‌توان مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه ۳ میلیونی رها کرد.

سید حسین نقوی حسینی امروز در نشست با سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی شرق استان تهران، ضمن تشکر از مسئولان و پرسنل نیروی انتظامی به جهت امنیت‌آفرینی در کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته در حوزه اقتصادی همان طور که پیش‌بینی می‌شد خطا‌هایی استراتژیک و اعتماد‌های نابه‌جای بسیاری داشتیم، دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه اقتصادی تورم تک رقمی را نشانه گرفت و می‌خواست ثبات برای اقتصاد ایجاد کند، اما راه‌حل درستی انتخاب نکرد.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه‌ها یکی پس از دیگری بیان کرد: وقتی جلوی تزریق نقدینگی گرفته می‌شود به تدریج کارخانه‌ها تعطیل می‌شود که در منطقه ورامین هم بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شد، هرچه گفتیم نقدینگی تزریق کنید می‌گفتند تورم ایجاد می‌شود، تا اینکه با انباشت نقدینگی در مؤسسات و بانک‌ها و عدم توانایی در پرداخت سود، مشکلات یکی پس از دیگری سر باز کردند.

‌نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس سپس با اشاره به اینکه در توافقات به دشمن اعتماد کردیم، ما به تعهدات خود عمل کردیم، اما آن‌ها زیر عهد خود زدند افزود: تولیدکننده، دریافت‌کننده و هزینه‌کننده ارز دولت است، راهی نداریم جز اینکه رونق را در دستور کار قرار دهیم، دولت در ۵ حوزه باید برنامه ارائه کند.

‌نقوی حسینی تصریح کرد: این توافق مورد حمایت و تأیید جوامع بین‌المللی بود که آمریکا به آن عمل نکرد و دستگاه دیپلماسی باید برای کسی که از توافق خارج شد مجازات تعیین می‌کرد، منتها این کار را نکردیم در صورتی که برای یک معامله معمولی هم خسارت تعیین می‌شود.

‌وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام به معنای بازگشت ۸۰ درصد تحریم‌ها است عنوان کرد: می‌گویند با اروپایی مذاکره کنیم، در صورتی که این‌ها با آمریکایی‌ها فرقی ندارند، اروپا با آمریکا ۴۵۰ میلیارد دلار مراوده و با ایران ۱۵ میلیارد دلار مراوده دارد که معلوم است آن معاملات را فدای ۱۵ میلیارد نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌ها چند ملیتی هستند و خود آمریکا هم در آن نقش دارد گفت: اروپایی‌ها می‌گویند که در برجام می‌مانند، اما عملاً نمی‌توانند آن را ادامه دهند، آن‌ها تحت تأثیر آمریکا قرار دارند.

‌وی با اشاره به ضرورت وحدت، انسجام و هماهنگی همه قوا بیان کرد: دستاورد بزرگ ما این بوده که امروز آمریکایی‌ها هر کاری بکنند نمی‌توانند همه کشور‌ها را علیه ما بسیج کنند، امروز دستمان در بسیاری از کشور‌ها باز است.

نقوی‌حسینی ضمن اشاره به اینکه ما ۱۰ برابر سخت‌تر از این تحریم‌ها داشتیم و اکنون هم می‌توانیم از این بحران عبور کنیم ادامه داد: نمی‌توانیم مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه ۳ میلیونی رها کنیم و بعد بگوییم داد نزن، الان کاسب ما بلاتکلیف است اصلاً نمی‌داند می‌تواند جنس خود را بفروشد یا اگر بفروشد می‌تواند فردا بخرد یا نه؟

‌انت‌های پیام/ ز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها