وزارت خارجه یاد امیرکبیر را گرامی داشت

کد خبر: 912012

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا محمد تقی‌خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، از تلاش‌های این صدراعظم ایرانی برای توسعه روابط خارجی کشور با حفظ استقلال ایران و در نظر داشتن منافع ملی تمجید کرد.

وزارت خارجه یاد امیرکبیر را گرامی داشت

خبرگزاری تسنیم: بهرام قاسمی رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، به مناسبت ۲۰ دی سالروز قتل امیرکبیر، با تجلیل از اندیشه‌های بلند امیرکبیر برای توسعه و آبادانی ایران گفت: «هنوز صدا و طنین گرم و رسای امیر کبیر از اعماق تاریخ به گوش می‌رسد و با بارور شدن نهال قانون مداری و توسعه خواهی او در خاک پر مهر ایران زمین به بار نشست و در گوشه گوشه ایران زمین سایه گسترد.»

وی تاکید کرد: «پاسداشت امیرکبیر، پاسداشت آرمان‌های بلند و اندیشه‌های روشن و مترقی در سرزمین ماست.»

قاسمی افزود: «وزارت امور خارجه نیز با نام امیرکبیر قرابت‌ها دارد. یکی از دستاورد‌های درخشان امیر کبیر در دوران باشکوه صدارتش، تلاش او برای توسعه مناسبات و روابط خارجی و حضور در عرصه جهانی با حفظ استقلال ایران و در نظرداشت منافع ملی و مصالح مردم است. برای تحقق این اهداف بلند بود که او دست به اقداماتی برای توسعه و تجدید ساختار وزارت امور خارجه زد. در سالروز قتل امیر، یاد و نام او را گرامی می‌داریم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها