فرزندان ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی تابعیت ایرانی می‌گیرند

کد خبر: 915403

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: با تصویب کمیسیون قضایی مجلس فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی می‌توانند با ارائه درخواست به تابعیت ایران درآیند.

فرزندان ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی تابعیت ایرانی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز کمسیون قضایی مجلس گفت: لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی در کمیسیون قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات و جزئیات آن به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

وی افزود: بر اساس این لایحه فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند به تابعیت ایران درآیند و این کار تا قبل از ۱۸ سالگی با درخواست مادر انجام می‌شود و بعد از ۱۸ سالگی با درخواست خود فرد چنانچه فرد مشکل امنیتی نداشته باشد و این موضوع به تأیید وزارت اطلاعات برسد به تابعیت ایران درمی‌آید.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: چنانچه پدر و مادر و یا هریک از این دو نفر فوت کرده باشند و یا ابهامی در خصوص ایرانی بودن مادر فرد وجود داشته باشد و ایرانی بودن مادر و نسب فرد وجود داشته باشد، باید اثبات نسب در دادگاه صالحه انجام شود و حکم دادگاه در این باره ملاک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها