معاون وزیر خارجه ونزوئلا: اموال مردم‌ونزوئلا را بلوکه کرده‌اند

کد خبر: 926363

معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا گفت: کمک بشر دوستانه به ونزوئلا برای زمینه سازی برای حضور نظامی را فراهم خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا: اموال مردم‌ونزوئلا را بلوکه کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان: امروز دوشنبه ٦ اسفند روبن داریو مولینا معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا نشست خبری را در محل سفارت جمهوری بولیواری این کشور برگزار کرد و به تشریح آخرین بحران سیاسی کشورش پرداخت.

روبن داریو که به عنوان معاون آسیا خاورمیانه و اقیانوسیه وزیر خارجه جمهوری بولیواری ونزوئلا این نشست را برگزار کرده بود، در ابتدا اظهار کرد: اولین قربانی بحران ونزوئلا حقوق بشر است٬ چراکه دشمنان تلاش می‌کنند حقیقت را به شکل دیگری جلوه بدهند.

وی ادامه داد: قطعا تلاش تمام کشور‌ها در جهت احترام به حقوق بین الملل بوده و اولین موضوعی که در این جنگ روشن خواهد شد هم حقیقت است. دشمنان به دنبال این هستند که حقیقت را به شکل دیگری نشان بدهند، اما به کمک دوستانمان از جمله ایران این حقیقت را روشن خواهیم کرد.

معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا با اشاره به جنگی که علیه ونزوئلا آغاز شده است٬ خاطر نشان کرد: اتهاماتی زیادی از جمله تروریسم به ما می‌زنند و با استناد به همین اتهامات هم حدود ٣٠ میلیارد دلار از موال ما را بلوکه کرده اند. در حالی که این اموال متعلق به مردم ونزوثلا است.

روبن داریو خاطرنشان کرد: ٥٠ کشور با امپریالیسم همکاری کرده و اتهاماتی را به نیکولوس مادرو وارد می‌کنند و می‌گویند توانایی کنترل اوضاع را ندارد. دشمنان ما نظیر امپریالیسم و گروه لیما نمی‌توانند توانایی ما را تحمل کنند و می‌توان گفت که ونزوئلا به دلیل ثروتی که دارد در مرکز تهدیدات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ونزوئلا با داشتن منابعی نظیر نفت٬ طلا و الماس مورد هجوم امپریالیسم قرار گرفته تا آن‌ها را به نفع خود مصادره کنند و در همین راستا حتی ما را تهدید نظامی هم می‌کنند. آن‌ها با پروژه‌های انسانی که در طول بیست سال بعد از انقلابمان انجام داده ایم مخالف هستند و به طور کلی قدرت‌های امپریالیستی نمی‌توانند تنوع فکری و فرهنگی ما را تحمل کنند.

معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه دولت مادورو کمک‌های غربی‌ها را نپذیرفته است٬ آیا این اقدام به پشتوانه ایران و سایر کشور‌های دوست ونزوئلا انجام شده است؟ گفت: آنچه به عنوان کمک بشر دوستانه مطرح می‌کنند، دروغ محض است و از آن‌ها به عنوان ابزار استفاده می‌کنند٬ ابتدا تحریم‌های مالی علیه ما تحمیل می‌کنند و اموال مان را مصادره می‌کنند و سپس اعلام می‌کنند در ونزوئلا بحران شکل گرفته است تا بهانه لازم برای اتهامات علیه دولت را مطرح کنند٬ آن‌ها مدعی اجرای طرح‌های خاورمیانه در ونزوئلا هستند و ادعا می‌کنند دولت ونزوئلا شکست خورده است. از آنچه تحت لوای کمک بشر دوستانه مطرح می‌کنند زمینه حضور نظامی را فراهم خواهند کرد٬ در مرز‌های غربی و جنوبی ما مدعی هستند کمک‌های عظیمی انجام شده است.

وی ادامه داد: آن‌ها از حمایت کشور‌هایی نظیر شیلی و پاراگوئه برخوردار هستند و در موقع تحویل اقلام عکاسانی را در آنجا مستقر کردند تا اخبار کذب را منتشر کنند. می‌توان گفت که عملیات نظامی دقیقی را پیش بینی کرده اند تا شرایط را جوری القا کنند که تهاجم از جانب دولت ونزوئلا شروع شده است.

روبن داریو در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با انتشار تصاویری از آتش زدن کامیون حامل کمک‌های بشر دوستانه و انتصاب آن به دولت مادورو٬ خاطرنشان کرد: از طریق ویدئو‌های منتشر شده در مناطق مرزی ثابت شده است یک کامیون حامل کمک‌های بشر دوستانه از مزدوران کلمبیایی به آتش کشیده شده است ٬بنابرای حقیقت اولین چیزی است که سقوط می‌کند و جای آن از دروغ استفاده می‌کنند. دشمنان از طریق رسانه هایشان تحمیل می‌کنند که دولتی علیه مردم خود عمل می‌کند و از تمام ابزار خود از جمله لباس ارتش ونزوئلا استفاده می‌کنند تا حقیقت را طور دیگری مطرح کنند.

وی ادامه داد: دولت قانونی مادرو تمام سیاست‌های خود را بر اساس صلح انجام می‌دهد، زیرا بدون صلح توسعه‌ای وجود نخواهد داشت٬ ما در ونزوئلا همه چیز را با قانون حل می‌کنیم. مادرو رئیس جمهور قانونی کشور است که با رای مردم انتخاب شده است. انتخاباتی که ٢٠ می ٢٠١٨ برگزار شد بر اساس توافق دومینیکن انجام شده بود.

معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا گفت: اپوزیسیون با حمایت آمریکا این انتخابات را نپذیرفت٬ درحالی که این انتخابات توسط شورای ملی تایید شده است. این همان شورایی است که گوایدو را به عنوان نماینده پارلمان تایید و همچنین مادرو به عنوان رئیس جمهور در آن انتخاب شد. رئیس جمهوری که در یک میدان خود را معرفی کرد در حالی که رای مردم را نداشت، اما مادرو با رای مردم انتخاب شد. مادرو کنترل همه اوضاع داخلی را دست دارد.

روبن داریو افزود: در شرایط فعلی نیرو‌های مسلح از دستورات مادرو حمایت می‌کنند. نیرو‌های مسلح ونزوئلا آمادگی این را دارند که از تمامیت ارضی و حق تعیین سرنوشتمان حمایت کنند. مادرو از صلح و مردم حمایت می‌کند، ما این اجازه را به هیچ کشوری نمی‌دهیم که به ما تجاوز بکنند و در عین حال به امپریالیسم این هشدار را می‌دهیم که مدعی ساقط کردن دولت قانونی ما نباشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها