دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت دادگاهی می‌شود؟

کد خبر: 929851

برخی معتقدند که واکنش دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به اتفاقات سفر اخیر رئیس جمهور، برای او بار حقوقی دارد و امکان دادگاهی شدن او وجود دارد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت دادگاهی می‌شود؟

صبح‌شد: همزمان با سفر حسن روحانی به لاهیجان، شخصی در مسیر کاروان خودرو‌های رئیس جمهور قصد توقف خودرو روحانی و احتمالاً طرح خواسته‌ای داشته که با برخورد محافظان و دور کردن از مسیر خودرو مواجه می‌شود، هرچند این اقدام محافظان با توجه به نامشخص بودن هویت شخص و احتمال هر تهدیدی، حرفه‌ای بوده و اشکالی به تیم حفاظت وارد نیست، اما این اقدام آن‌ها با واکنش برخی از کاربران شبکه اجتماعی مواجه شد.

در یکی از این واکنش ها، علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در صفحه توییتر خود نوشت: «در عمده سفر‌های #روحانی که دستاوردهایش مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، دستگاه دروغ پردازی مخالفان داخلی و خارجی او هروله کنان وهمنوا با هم دست به کارمیشوند؛ ازاجیر کردن دو نفر که یکی خودش را جلوی ماشین اوبیندازد و دیگری فیلم بگیرد، تاساخت دروغی گوبلزی برای شورای اداری استان گیلان»

این اظهارنظر با واکنش برخی دیگر از کاربران توییتر همراه بود و بعد از این توییت به او یادآوری کردند که آن دو نفر می‌توانند با توجه به اینکه او، آن‌ها را اجیر شده خوانده، شکایت کنند.

اما آیا واقعا آن دو نفر می‌توانند از معزی شکایت کنند؟ «صبح‌شد» این سوال را از «امیر علی صفا» فعال رسانه‌ای و کارشناس حقوقی پرسید و او اینگونه پاسخ داد: «تهمت و یا توهین، باید مستقیم مطرح شود، ملاک این موضوع هم این است که گوینده، نتواند بگوید منظور او، مصداق دیگری بوده است. در اینجا علیرضا معزی به عنوان گوینده می‌تواند بگوید که منظور شخص دیگری بوده و یا کلاً بگوید موضوع این توییت ماجرای دیگری بوده است، بنابراین بعید است که در این مورد شکایت مسموع باشد.».

اما «سید علی اصغر حسینی» وکیل پایه یک دادگستری که پیش‌تر وکالت «اسفندیار رحیم مشایی» نیز را برعهده داشته نظری متفاوت دارد، او در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها در مورد این توییت معزی به «صبح‌شد» می‌گوید: «در اینجا معزی از لفظ مزدور استفاده نکرده و صرفا گفته اجیر شده که این موضوع عرفاً بار منفی دارد. اما از نظر قانونی توهین محسوب نمی‌شود، اما آن دو نفر می‌توانند طبق ماده ۱۸ قانون جرایم راینه‌ای به خاطر نشر اکاذیب از معزی شکایت کنند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها