جزئیات دیدارهای امروز لاریجانی

کد خبر: 935001

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع ایران و قطر به یکدیگر بسیار نزدیک است و همین مسئله موجب شده تا سطح روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور بیشتر از پیش تقویت شود.

جزئیات دیدارهای امروز لاریجانی

خانه ملت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۱۹ فروردین ماه) با احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته بابت برگزاری صد و چهلمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در دوحه که با حضور ۱۸۰ کشور و سازمان بین المللی برگزار شد، عنوان کرد: مواضع ایران و قطر به یکدیگر بسیار نزدیک است و همین مسئله موجب شده تا سطح روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور بیشتر از پیش تقویت شود.

رئیس مجلس قطر نیز ضمن قدردانی از حضور رئیس مجلس و هیات پارلمانی در دوحه برای حضور در صد و چهلمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، عنوان کرد: مواضع ایران و قطر به هم نزدیک بوده و حضور چشمگیر کشورها در این اجلاس نشان می دهد که ائتلاف ضد قطری صورت گرفته بین برخی دول عربی با شکست مواجه شده است.

جزئیات دیدارهای امروز لاریجانی

در دیدار لاریجانی با معاون رئیس مجلس آلمان انجام شد تاکید بر نقش محوری ایران در منطقه برای مبارزه با تروریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با معاون رئیس مجلس آلمان دیدار و بر ضرورت پاکسازی منطقه از تروریسم و بازگشت صلح و آرامش به خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی صبح امروز (دوشنبه 19 فروردین) در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با کلودیا گوهرت معاون رئیس مجلس آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و آلمان در حوزه های اقتصادی و سیاسی، بر اهمیت گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت پاکسازی منطقه از تروریسم و گروه های تروریستی عنوان کرد: ایران تمام تلاش خود را برای حذف تروریسم از منطقه انجام می دهد و در این زمینه ضرورت دارد که تامین مالی تروریسم صورت نگیرد و کشورهایی که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند، نسبت به تامین مالی تروریسم نتوانند اقدامی انجام دهند.

لاریجانی از اینکه آمریکا در برابر کمک های انسان دوستانه سایر کشورها به مردم سیل زده ایران مشکل ایجاد کرد، ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه آمریکا جلوی کمک های صلیب سرخ به مردم سیل زده ایران را گرفت و این اقدام از کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد، تکرار شد.

معاون رئیس مجلس آلمان نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به علت حادثه اخیر سیل در کشورمان اظهار کرد: ایران نقش بسیار مهمی در منطقه دارد و با توجه به نفوذ ایران در منطقه ضرورت دارد که ایران در بازسازی مناطقی که تحت حملات تروریستی قرار گرفته از جمله سوریه، نقشی محوری ایفا کند.

جزئیات دیدارهای امروز لاریجانی

گرجستان می تواند پلی برای تبادلات بیشتراقتصادی ایران باروسیه باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گرجستان می تواند پلی برای تبادلات بیشتر اقتصادی ایران با روسیه و اروپا باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ فروردین ماه) با ایراکلی کوبا خیدزه رئیس مجلس گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار روابط دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور باید ساز و کار جدید بانکی پیش بینی شود و برای حل این مسئله نیاز است که طرفین به ویژه مسئولان اقتصادی دو کشور با یکدیگر جلساتی برگزار کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ایران و گرجستان برای ارتقاء همکاری های اقتصادی به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، عنوان کرد: گرجستان می تواند پلی برای تبادلات بیشتر اقتصادی ایران با روسیه و اروپا باشد.

رئیس مجلس گرجستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات لاریجانی عنوان کرد: همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور راهبردی بوده و ما تمایل داریم این همکاری ها ارتقاء پیدا کند.

وی تعیین ساز و کار جدید بانکی برای گسترش روابط اقتصادی بین ایران و گرجستان را یکی از مسائل مهم بین دو کشور دانست و اضافه کرد: ما مصمم هستیم همکاری خودمان با ایران را تقویت کنیم و ایران را یکی از کشورهایی که دارای ظرفیت استراتژیک در منطقه است می دانیم.

گسترش ارتباطات دو کشور؛ محور گفتگوی لاریجانی با امیر قطر

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر خود به قطر با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفت وگو کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر خود به قطر به منظور حضور در یکصد و چهلمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار بر تحکیم روابط دوجانبه و دوستانه بین دو ملت تاکید شد و درباره ایجاد امنیت و آرامش در منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین در این دیدار بر گسترش همکاری های پارلمانی و گسترش ارتباطات دو کشور مذاکراتی صورت گرفت.

ترکیه از روز نخست مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران بود

رؤسای مجلس ایران و ترکیه در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با یکدیگر دیدار و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ فروردین ماه) در حاشیه سفر خود به قطر به منظور حضور در یکصد و چهلمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به نقش آفرینی ترکیه درمنطقه عنوان کرد: همکاری های اقتصادی دو کشور رو به گسترش بوده و این روند باید ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران و ترکیه مواضع مشترکی در منطقه و عرصه بین المللی دارند که باید با تقویت این مواضع امنیت و آرامش را به منطقه بازگردانیم.

رئیس مجلس ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و همسایگی دو کشور، عنوان کرد: ما همواره مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران بوده ایم و این مسئله را رئیس جمهور ترکیه از همان روز اول اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران در تناقض با حقوق بین الملل است، افزود: همواره در مجامع بین المللی عنوان کرده ایم که ایران به تعهدات خود در قبال برجام پایبند بوده و هیچگاه خارج از چارچوب این توافق نامه بین المللی عمل نکرده است.

رئیس مجلس ترکیه ادامه داد: به رغم فشارها و چالش هایی که آمریکا در حوزه تجارت خارجی ایجاد کرده است اما همواره به سرمایه گذاران و تجار ترکیه ای توصیه کرده ایم که تجارت خود با ایران را گسترش دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها