پمپئو: مهیای مقابله با اقدامات ایران در آمریکای جنوبی هستیم!

کد خبر: 936055

وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به پیگیری اهداف مخرب در منطقه آمریکای جنوبی، مدعی مقابله با اقدامات این کشور شد.

پمپئو: مهیای مقابله با اقدامات ایران در آمریکای جنوبی هستیم!

خبرگزاری مهر: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با بخش انگلیسی VOA، فرصتی برای تکرار ادعا‌های واهی خود علیه ایران پیدا کرد و مدعی شد: این کشور همچنان تهدیدی جهانی است.

وی بدون اشاره به تلاش واشنگتن برای براندازی دولت مشروع کاراکاس که هشدار قاطع چین و روسیه را در پی داشته است، مدعی شد: ایران در منطقه آمریکای جنوبی حضور مالی دارد و از آن برای پیش‎برد اهداف شومی، چون حمایت از حزب‎الله، سازمان‌های جنایتکارانه فراملی و همچنین تروریسم استفاده می‌کند.

وی در توجیه ادعا‌های خود به افتتاح خط پرواز مستقیم ایران-ونزوئلا اشاره کرد و گفت: مداخله ایران در آمریکای جنوبی در جهت منافع مردم این منطقه نیست و آمریکا برای مقابله با آن مهیا است!

این درحالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور هشدار داد که آمریکا شکستی برق آسا در ونزوئلا متحمل خواهد شد.

به گفته لاوروف، ونزوئلا کشوری شناخته شده در عرصه روابط بین‌الملل است و هدف تغییر برق آسای دولت در این کشور با شکست روبرو خواهد شد، هرچند آمریکایی‌ها همچنان حاضر نیستند از هدف سرنگون کردن دولت مشروع ونزوئلا عقب نشینی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها