سرپرست زغالسنگ البرز شرقی بازداشت شد

کد خبر: 1250863

رئیس کل دادگستری استان سمنان از بازداشت سرپرست شرکت زغالسنگ البرز شرقی خبر داد.

سرپرست زغالسنگ البرز شرقی بازداشت شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان از بازداشت سرپرست شرکت زغالسنگ البرز شرقی خبر داد.

حادثه انفجار و ریزش معدن رزمجای غربی شرکت البرز شرقی در منطقه طزره و کشته شدن پنج نفر از کارگران این معدن، موجی از اندوه و حسرت را بر دل کارگران این معدن و البته مردم کشور برجای گذاشت.

پس از انجام عملیات بیرون آوردن پیکر کارگران جان‌باخته این معدن از داخل آن، بررسی دقیق موضوع و برخورد قاطع با مقصران حادثه مهم‌ترین مطالبه خانواده‌های جان‌باختگان و کارکنان معادن زغالسنگ منطقه طزره شد.

البته خبرگزاری تسنیم هم در گزارشی کامل علت موضوع را بررسی کرده و در این گزارش مشخص شد قصور بازرس ایمنی معدن و البته فقدان تجهیزات کافی ایمنی علت وقوع حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ رزمجای غربی بوده است.

حالا محمد جعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان از بازداشت سرپرست شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی خبر داده و گفته که هم‌اکنون سرپرست معدن طزره و شرکت البرز شرقی در بازداشت به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه بازداشت سرپرست معدن طزره به سبب عجز وی از تأمین انجام شده است عنوان کرد: تفهیم اتهام به وی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: قطعاً زمینه و امکان اعتراض به نظر هیئت بازرسان اداره کار برای همه اشخاصی که در حادثه مقصر تشخیص داده می‌شوند، وجود دارد.

عبداللهی با اشاره به وجود دغدغه برای ایمنی در معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در منطقه طزره عنوان کرد: دغدغه‌ای که ما درباره این معدن داریم، این است که آیا لوازم و تجهیزات ایمنی لازم برای کارگران به منظور متر فراهم است یا خیر؟

وی عنوان کرد: باید دید که معدن طزره و محل استخراج و برداشت ماده معدنی (زغال‌سنگ) از ایمنی لازم برای سایر کارگران برخوردار است یا خیر؟

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در این زمینه مقرر شد معاونت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هیئتی را تعیین کرده و طرف 10 روز در رابطه با این موضوع اظهار نظر داشته باشد.

عصر روز دوازدهم شهریور امسال انفجار و ریزش معدن زغال‌سنگ رزمجای غربی در منطقه طزره دامغان، جان پنج نفر از کارگران این معدن را گرفت./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها