چك الكترونيكي ضد سرقت /عکس

کد خبر: 188366

محققان موفق به ارائه يك «چك الكترونيكي» شده‌اند كه سيستم قديمي چك‌هاي معمول را سهولت بخشيده و اكثر هزينه‌هاي پردازش و انتقال موجودي در بانكها را حذف مي‌كند.

چك الكترونيكي ضد سرقت /عکس
ایسنا: محققان موفق به ارائه يك «چك الكترونيكي» شده‌اند كه سيستم قديمي چك‌هاي معمول را سهولت بخشيده و اكثر هزينه‌هاي پردازش و انتقال موجودي در بانكها را حذف مي‌كند. اين دفترچه چك فناوري پيشرفته شبيه نمونه‌هاي قديمي چك بوده، اما هر برگه آن با قلم خاصي نوشته شده كه از يك دوربين ريز براي ثبت ضربات بر روي ميليون‌ها نقاط ريز چاپ شده بر روي سطح برخوردار است. كاربر در انتهاي كار مي‌تواند براي محاسبات خود مبلغ را در ته چك وارد كرده و چك رامبادله كند. با انتقال چك به محل مورد نظر، اين قلم به ارسال جزئياتي از طريق بي‌سيم به بانك آنها خواهد پرداخت. از آن جايي كه چكها و قلم ديجيتالي آنها تنها با «هاب امنيتي» رايانه مشتري كار مي‌كند، دزدان در برابر آنها كاري از پيش نخواهند برد.
به گفته محققان، اين چك با همكاري گروهي از افراد بالاي 80 سال ساخته شده است. اين پژوهش كه توسط دانشگاه‌هاي يورك، نيوكاسل و نورثامبريا انجام شده قرار است در نشستي در ساتل آمريكا مورد بررسي قرار گرفته و امكان علاقه‌مندي بانكها براي استفاده از آن مورد ارزيابي قرار گيرد. قيمت يك قلم ديجيتال در حال حاضر 80 پوند بوده؛ اما انتظار مي‌رود در آينده كاهش چشمگيري داشته باشد. كاربري چك از سال 1990 بسيار كاهش يافته؛ اما هنوز روزانه 3.5 ميليون برگه چك نوشته مي‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها