هدایت ربات‌های زمینی از فضا+تصاویر

کد خبر: 447280

در آینده نه چندان دور روبات‌ها به جای انسان ها راهی سفرهای فضایی، حفاری و حتی اکتشافات معادن سایر سیارات و سیارک‌ها خواهند شد.

هدایت ربات‌های زمینی از فضا+تصاویر
باشگاه خبرنگاران: یکی از فضانوردان اهل کشور دانمارک به نام آندریاس Mogensen که در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت دارد در یک آزمایش منحصر بفرد هدایت و کنترلیک کاوشگر شبیه به مریخ نورد را بر روی زمین داشته است و با هدایت او روبات موفق به استقرار یک میخ در یک شکاف بسیار تنگ شده است.
هدایت ربات‌های زمینی از ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط فضا‌نوردان + تصاویر
گفتنی است، با وجود چرخش دائمی ایستگاه فضایی بین المللی به دور کره زمین از فاصله 250 کیلومتری فضا‌نورد دانمارکی موفق به کنترل ربات و انجام این آزمایش بسیار سخت شده است.
کنترل و هدایت ربات در ایستگاه فضایی بین‌المللی تنها از طریق یک صفحه نمایشگر لمسی صورت گرفته است.
هدف از انجام این آزمایش قادر ساختن فضانوردان برای ساخت تجهیزات موردنیاز انسان‌ها در دهه‌های آینده برای ساخت شهرک‌های انسانی در سیارات دور دست از جمله سیاره مریخ است.
بر روی بدنه ربات در کره زمین یک صفحه نمایشگر 4 در 4 اینچی به همراه حسگر، دوربین و دو بازو طراحی شده برای انجام عملیات پیچیده و دقیق تعبیه شده است و فضانورد از طریق دوربین ربات را هدایت کرده است.
کارشناسان امیدوار هستند در آینده انسان‌ها بتوانند از راه دور کنترل و هدایت ربات‌های شاغل در سیارات و سیارک‌های منظومه شمسی را در اختیار گیرند.
هدایت ربات‌های زمینی از ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط فضا‌نوردان + تصاویر
کارشناسان حتی در نظر دارند از طریق هدایت از راه دور ربات‌ها به انجام حفاری در معادن سایر سیارات و استخراج فلزات و عناصر معدنی بپردازند.
با وجود حرکت سریع ایستگاه فضایی و اقامت در یک محیط خلاء فضانورد موفق به اتمام آزمایش کارکرد با روبات کارگر شده است.
استفاده از روبات‌ها به جای انسان‌ها در سایر سیارات به دلیل عدم نیاز به اکسیژن، سوخت فراوان و بی‌اثر بودن گازهای سمی سطح سیارات بر روی ربات‌ها یکی از پروژه‌های مهم فضایی در دست محققان است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها