نصيريان خطاب به تنديسش: به خودت غره نشو!

کد خبر: 149373

علي نصيريان پس از رونمايي از تنديسش بابت شباهت بسيار با خودش بسيار شگفت‎زده شد و گفت: كار خيلي خوبي شده و بسيار هنرمندانه است، او خطاب به تنديسش گفت: نسبت به خودت غره نشو!

فارس: تنديس استاد «علي نصيريان» كه به‏همت ستاد چهره‌هاي ماندگار ساخته شده، طي مراسمي رونمايي شد. او در اين مراسم پس از رونمايي خطاب به تنديسش گفت: نسبت به خودت غره نشو! مراسم رونمايي از تنديس «علي نصيريان» صبح امروز با حضور محمود شالويي مديركل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عليرضا سجادپور مديركل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و چهره‌هاي ماندگاري از حوزه‌هاي مختلف به همراه علي نصيريان، داوود رشيدي، محمدعلي كشاورز و ژاله علو در موزه چهره‌هاي ماندگار كاخ سعدآباد برگزار شد. بنابراين گزارش، در اين مراسم محمود اسعدي دبير ستاد چهره‌هاي ماندگار طي سخناني گفت: پس از برگزاري نخستين مراسم چهره‌هاي ماندگار در سال 80 و گذشت يك دهه از برگزاري اين همايش، مي‌توان گفت كه همايش چهره‌هاي ماندگار در كشور به يك برند فرهنگي و هنري تبديل شده است و به عنوان شاخص شناساندن مشاهير ايراني معرفي شده است. وي ادامه داد:‌ استاد نصيريان علاوه بر حرفه‌اي بودن اخلاق، منش و روش دارد كه مي‌تواند براي جوانان ما الگو باشد. اگر اين حركت تداوم پيدا كند، ما 99 تنديس ديگر را خواهيم ساخت. ما تلاش كرديم تا چهره‌هايي را انتخاب كنيم كه در قول و عمل يكسان باشند.

در ادامه اين مراسم استاد كشاورز نيز در سخناني اظهار داشت: من هميشه شاگرد مردم سرزمين خودم بوده‌ام و علي نصيريان دوست 40ساله من است. ما كارمان را از تئاتر شروع كرديم و به نظرم اگر جامعه‌اي بنا باشد پيشرفت كند، بايد تئاترش پيشرفت كند نه تلويزيون و سينماي آن. كشاورز تصريح كرد: اولين جشنواره تئاتر ايران به همت علي نصيريان برگزار شد و من افتخار مي‌كنم كه شاگردي او را كرده‌ام. من اخلاق و رفتار هنري را از او آموخته‌ام و با اينكه بسيار محبوب است ولي هيچ وقت از محبوبيتش استفاده نكرد. شاخص‌ترين نكته در او براي من نجابت و عشقش به تئاتر است. به گزارش فارس، داوود رشيدي نيز در سخناني عنوان داشت: علي نصيريان بسيار منظم و جدي است و شخصيت بسيار آرام و افتاده‌اي دارد. ژاله علو نيز در سخناني گفت: نصيريان همواره به مردم احترام مي‌گذاشت و حتي خاطرم هست سر كار «شيخ بهايي» حدود 17 ساعت و نيم بي‌وقفه كار كرد. همچنين استاد محمود فرشچيان نيز در سخناني پيرامون علي نصيريان گفت: آقاي نصيريان در سريال «ميوه ممنوعه» اشك من را درآورد. او در كار خود با مهارت و خلوص است و من همواره آثار ايشان را دنبال مي‌كردم. به گزارش فارس، در ادامه اين مراسم سلحشور رئيس انجمن خوشنويسي ايران، همايون هاشمي و صباحيان از چهره‌هاي ماندگار درباره شخصيت علي نصيريان سخن گفتند. سجادپور نيز در اين مراسم گفت: سينماي ايران قدرتمند است و قدرت خود را از حضور پيش‎كسوتان و جوانان تازه‎نفس گرفته است. همچنين استاد علي نصيريان نيز در سخناني ضمن قدرداني از برگزاري اين مراسم در سخناني گفت: اينجا حرف‌هايي درباره من زده شد كه مرا به خجالت و شرمندگي فرو برد، چون خودم را لايق اين همه تعريف نمي‌دانم. آنچه مرا به تئاتر آورد، شور و شوق خودم بود و عواطف و احساسات خود را بيان مي‌كردم، منتي بر كسي نيست. وي ادامه داد: آن زمان ما بسيار دست خالي بوديم و اصلا روزهايي نظير امروز در فكر ما نبود كه روزي برايمان تنديس بسازند و از ما تجليل كنند. شور دروني بود كه ما را وادار به تمرين مي‌كرد. ما حتي براي تمرين تئاتر جا نداشتيم تا سال 1336 كه كم‎كم شروع كرديم و حتي در جاهايي بليت مجاني به ديگران مي‌داديم، ما منتي بر كسي نداريم. بازيگر فيلم سينمايي «گاو» در ادامه مراسم رونمايي از تنديسش عنوان داشت: مسئله جان و خرد موهبتي است كه خدواند به انسان داده است و دامنه آن به سرزمين علم، هنر و فن‌آوري مي‌رسد و جان را سيراب مي‌كند. هنر است كه حيات و زندگي ما را امانت مي‌بخشد و هنرهاي نمايشي جذابيت‌هاي خاص خود را دارد. وي در پايان گفت: كار راه‎اندازي موزه بسيار ارزشمند و ملي است و اميدوارم همه هنرمنداني كه پا به سن گذاشته‌اند سلامت باشند و جشن صدسالگي آنها را جشن بگيريم. به گزارش فارس، فاضل جمشيدي نيز اشعاري از فريدون مشيري براي حضار خواند و پس از آن تنديس استاد علي نصيريان كه توسط «حميد لنكراني» طراحي و ساخته شده بود، رونمايي شد. علي نصيريان پس از رونمايي از تنديسش بابت شباهت بسيار با خودش بسيار شگفت‎زده شد و گفت: كار خيلي خوبي شده و بسيار هنرمندانه است، او خطاب به تنديسش گفت: نسبت به خودت غره نشو! در پايان مراسم حاضران با اساتيد و تنديس علي نصيريان عكس يادگاري گرفتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها