مرجانه گلچین:مجبوریم یک نقش را بپذیریم/ بیشتر از اینکه انتخاب کنیم انتخاب می شویم

کد خبر: 257133

شرایط به گونه ای است که بعضا ما انتخاب می شویم، انتخاب نمی کنیم و برای اینکه از صحنه دور نمانیم و به نوعی فراموش نشویم ناچار هستیم که از میان کارها، کاری را انتخاب کنیم. شاید هم آن نقش خیلی هم ایده آل ما نباشد اما امیدوار هستم در متن هایی که به بنده پیشنهاد می شود این شرایط برای من هم به وجود بیاید که بتوانم متفاوت و متنوع تر از کارهای قبلی انتخاب کنم.

مرجانه گلچین:مجبوریم یک نقش را بپذیریم/ بیشتر از اینکه انتخاب کنیم انتخاب می شویم
سرویس فرهنگی «فردا»- چهره آشنا و خندان سریال های طنز که همیشه خنده به لبان مردم می آورد، در آخرین روز تعطیلات نوروزی بود که از سوی مردم و در مسابقه پیامکی برنامه سین مثل سریال، عنوان بهترین بازیگر نقش زن سریال های نوروزی را به دست آورد. گفت و گوی ما با اين چهره محبوب سريالهای تلويزيونی هم بالطبع تحت تاثير همين مسئله بود؛خانم گلچين در نهايت صبر به سئوالات «فردا» پاسخ داد. متن این گفتگو را در ادامه بخوانید:
- ارزیابی شما از موفقیت به دست آمده چیست و این را حاصل چه موضوعی می دانید؟ در ابتدای امر باید بگویم که بسیار خوشحال هستم و در واقع این را یک جور توفیق الهی می دانم که بعد از مدت ها دوری برگشتم و هنوز هم در دل مردم جای دارم. فکر می کنم صداقت در کارم باعث این موفقیت شد. یعنی از کارم چیزی کم نمی گذارم، کم فروشی نمی کنم، با عشق کار می کنم و نتیجه آن هم همین محبت مردم می شود. - حضور شما در تلویزیون در ایام نوروز کمرنگ تر بود. برنامه هایی برای آینده دارید که شاهد حضور بیشتر شما در سیما باشیم؟ متاسفانه یک مقدار درگیری های خود باعث شد که امسال نتوانم حضور داشته باشم. البته چند تن از دوستان که همگی از اساتید به نام هستند تقاضای همکاری با بنده داشتند اما متاسفانه خودم نتوانستم آنها را قبول کنم و از این بابت خیلی ها متاثر شدم. جناب آقای لطیفی، آقای صمدی و آقای فرهنگ پیشنهاد کار دادند که متاسفانه نشد. یه مقداری هم تامل بیشتر بنده برای این است که کارهای جدیدم نزدیک به کارهایی که قبلا انجام داده ام نباشد. همین امر باعث شده که با وسواس بیشتری دست به انتخاب بزنم و متاسفانه پیشنهادها همه نزدیک به هم است. - حالا با این عنوانی که از سوی مردم به شما داده شد، وظیفه سنگین تری در کارهای بعدی بر دوش شما نخواهد افتاد؟ صد در صد این چنین است. در واقع من فکر می کنم که باید با تامل و دقت بیشتری کارهای بعدی را انتخاب کنم امیدوار هم هستم که این موقعیت به من بازیگر هم داده شود چون شرایط به گونه ای است که بعضا ما انتخاب می شویم، انتخاب نمی کنیم و برای اینکه از صحنه دور نمانیم و به نوعی فراموش نشویم ناچار هستیم که از میان کارها، کاری را انتخاب کنیم. شاید هم آن نقش خیلی هم ایده آل ما نباشد اما امیدوار هستم در متن هایی که به بنده پیشنهاد می شود این شرایط برای من هم به وجود بیاید که بتوانم متفاوت و متنوع تر از کارهای قبلی انتخاب کنم.
- بازیگران نقش زنی که در این رقابت با شما همراه بودند هم جزو بازیگران مطرح جامعه هستند. چه عاملی به نظر شما باعث شد که بین این افراد، شما منتخب مردم شدید؟ این را باید از مردم سوال کنید. من خودم در میان کارها سعی کردم نهایت انرژی را بگذارم. این عزیزانی هم که تا این مرحله پیش آمدند مطمئنا تلاش های شایانی داشتند. اینکه من در بین آنها انتخاب شدم را لطف خدا و لطف مردم است که نقش های من به دل نشسته و بنده را انتخاب کردند. از همین جا هم دوست دارم به سایر همکارانم که تا مراحل قبل هم پیش آمدند تبریک بگویم. - بهترین خاطره ای که در دوران بازیگری به خاطر دارید چیست؟ هر لحظه زندگی یک بازیگر یک تجربه است. فکر می کنم که بهترین خاطره به دوران نوجوانی بنده بر می گردد. زمانی که اولین بار سریال آینه پخش شد و فیدبک خیلی خوبی هم داشت. اولین برخوردهایی هم که مردم با من داشتند و به دل آنها نشسته بود جزو بهترین خاطرات بنده است. - این خاطره برای چه سالی است؟ دقیقا سال 67. البته من فعالیتم را از سال 61 آغاز کردم. اما در واقع سریال آیینه مهمترین اتفاق بود برای ارتباط من با مردم. این اتفاق زمانی افتاد که کانال های تلویزیونی زیادی نبود. بازیگرهای زیادی نبودند. مثلا یادم هست که قبل از من خانم بایگان بودند که در جمع بازیگران زن خیلی مطرح بودند. تقریبا بعد از ایشان من آمدم و به چهره ای شناخته شده که مردم دوستش داشتند تبدیل شدم. خوب طبیعتا برای یک دختر نوجوان اتفاق مهمی قلمداد می شد. - به عنوان سوال آخر؛ توصیه ای که به بازیگران جوان دارید چیست؟ توصیه من این است که جنبه های ظاهری کار را نبینند و عاشقانه وارد شوند. مطمئنا این کار سختی های بسیاری دارد بخصوص حالا که شرایط اقتصادی جامعه شرایط مناسبی نیست. طبیعتا جوان ترها نباید با شنیده ها که اگر وارد این کار شوی چنین و چنان می شوی، وارد کار بازیگری شوند. بازیگری سختی های خود را دارد و در واقع باید خیلی عاشق بود تا این مشکلات را ندیده گرفت. اگر واقعا این کار را دوست دارند تلاش کنند تا به موفقیت برسند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها