اجازه‌نشین‌ها

کد خبر: 367446

سرویس فرهنگی « فردا »: عزت‌الله انتظامی در نقش عباس آقا سوپر گوشت مباشر جوشی و عصبی‌مزاجِ «اجاره‌نشین‌ها» وقتی رد آبریزش ساختمان کلنگی مورد تصرفش را می‌زند، به پشت بام و واحد اجاره‌ای آقای سعدی، خواننده اپرا (زنده‌یاد حسین سرشار) می‌رسد و با لحنی طلبکارانه به او می‌گوید: مرتیکه مزقونچی تو گفتی می‌خوای دو تا گلدون بذاری سر پشت بومت که باصفا شه، نه این‌که ورداری سرتاسر سقف خونه مردمو اینجوری گند بزنی بهش.

سعدی بینوا هم در جواب می گوید: مگه چه عیبی داره؟ دو تا سوراخ پیدا شده می گیرمش.

بلاتشبیه سال ها پس از کمدی درخشان داریوش مهرجویی و بازی تماشایی انتظامی در این اثر، اتفاقی در عالم واقعیت برای خانه آقای بازیگر به وجود آمد که به خاطر کشدار بودن و طرح هرازگاهی اش حالا دیگر شبیه یکی از فیلم های درخشان و کلاسیک کمدی به نظر می رسد.

ماجرا را همه دیگر خوب می دانند، آقای بازیگر در اقدامی خیرخواهانه و بسیار ارزشمند تصمیم گرفت خانه اش را به عنوان خانه موزه به شهرداری واگذار کند تا دوستداران فرهنگ و هنر از آن و محتویات گرانبهایش بهره ببرند. اتفاقی کم نظیر در کشور ما که نشانه بزرگواری و مناعت طبع این استاد بازیگری است.

در ادامه قرار شد یکی دیگر از مردان نیک هنر ایران یعنی بهروز غریب پور، کارگردان اپرا طراحی این مرکز فرهنگی مهم را به عهده بگیرد.

گویا همه چیز داشت خوب پیش می رفت تا این که پس از پایان پروژه، آقای بازیگر از تغییرات اعمال شده در خانه اش ابراز نارضایتی و کار بیخ پیدا می کند. باقی قصه هم به قهر و آشتی های مداوم و هرازگاهی این دو پیشکسوت عرصه هنر گذشت که تازه ترین آن شکایت انتظامی از غریب پور است که متاسفانه به مرحله دادگاه هم رسید و باعث شد رونمایی از این مکان همچنان در هاله ای از ابهام بماند.

آیا واقعا نمی شد این ماجرای هر دو سر مثبت و خیرخواهانه رسانه ای و بدتر از آن دادگاهی نشود و با ریش سفیدی درگیر پیشکسوتان حل شود؟ حالا هم گرچه دیر شده و اتفاقی که نباید، افتاده اما بزرگان و دوستان مشترک می توانند برای خاتمه دادن به این سوءتفاهم ناراحت کننده و در عین حال خنده دار آستین بالا بزنند.

منبع: جام جم آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها