واکنش باشه آهنگر به فیلم نرگس آبیار +عکس

کد خبر: 510237

محمدعلی باشه آهنگر معتقد است که فیلم «نفس» برگ برنده پیام صلح در سینمای ایران است و در شرایط فعلی این فیلم می‌تواند یک امتیاز مثبت برای سینمای ایران در جشنواره جهانی فجر باشد.

واکنش باشه آهنگر به فیلم نرگس آبیار +عکس
خبرگزاری ایسنا: محمدعلی باشه آهنگر معتقد است که فیلم «نفس» برگ برنده پیام صلح در سینمای ایران است و در شرایط فعلی این فیلم می‌تواند یک امتیاز مثبت برای سینمای ایران در جشنواره جهانی فجر باشد.
واکنش باشه آهنگر به فیلم نرگس آبیار +عکس
این کارگردان سینما با بیان این مطلب، حضور فیلم «نفس» (به کارگردانی نرگس آبیار) را در جشنواره جهانی مثبت ارزیابی کرد و در گفتگو با ایسنا گفت: حضور فیلم جدید خانم آبیار در جشنواره جهانی فیلم فجر یک امتیاز مثبت برای سینمای ایران است، چراکه بیانگر پیام صلح در سینمای ایران است و دنیا صلح طلبی ایرانیان را در جشنواره‌هایی از این دست باید ببیند. وی ادامه داد: کشور ما سال‌ها قربانی جنگ بوده، نه تنها در طول هشت سال دفاع مقدس بلکه در دوره‌های قبل هم همیشه مورد هجوم بود اما با تمام این سختی‌ها مردم ایران همیشه به صلح فکر می‌کردند و بر این باور بودند که می‌شود به صورت مسالمت آمیز با جهان ارتباط داشت. کارگردان فیلم «ملکه» یادآور شد: با توجه به اینکه صلح طلبی کمتر در فیلم‌های ما نشان داده شده، جهانیان بر این باورند که ما به دنبال جنگ هستیم. می‌توانیم در حوزه فرهنگی و با ساخت فیلم‌های سینمایی مانند «نفس» روحیه صلح طلبی را به دنیا نشان دهیم و حال اینکه صنعت سینما می‌تواند بر افکار عمومی تاثیر گذار باشد. باشه آهنگر خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «نفس» برگ برنده پیام صلح در سینمای ایران است و در شرایط فعلی این فیلم می‌تواند یک امتیاز مثبت برای سینمای ایران در جشنواره جهانی فجر باشد. وی با اشاره به این مطلب که فیلم «نفس» نگاه تازه‌ای به مقوله صلح دارد گفت: به اعتقادمن صلح جهانی درون مایه اصلی فیلم «نفس» است. این ویژگی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم فیلم های سینمای ایران تا به امروز فاقد برچسب جهانی بودند و نتوانستیم جهانی بودن صلح را نشان دهیم. کارگردان فیلم سینمایی «فرزند خاک» متذکر شد: بنابراین پیام صلح در سینمای ایران سال‌های سال بین خود ما اسیر بوده و جهانی نشده است، این درحالی است که هدف ما باید عرضه مفهوم صلح به صورت بین المللی باشد تا مورد توجه جهان قرار گیرد. این کارگردان سینمای ایران در پایان عنوان کرد: به سازندگان «نفس» تبریک می‌گویم و امیدوارم با چنین آثاری بتوانیم در آینده پیام صلح را به جهان صادر کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها