تجربه هیجان و آشنایی با ورزش‌های مهیج در یک برنامه تلویزیونی/ نظر کارشناسان در مورد «چند درجه»

کد خبر: 532578

تمام موضوعات اين برنامه بر محور اتفاقات هيجان انگيز طراحي شده است؛ مسابقات "آفرود"، عمليات ويژه پليس، سقوط آزاد، پرواز با پاراگلايدر و انواع رشته هاي جذاب مهيج با ساختاري نو در اين برنامه به نمايش در آمده است.

تجربه هیجان و آشنایی با ورزش‌های مهیج در یک برنامه تلویزیونی/ نظر کارشناسان در مورد «چند درجه»

سرویس فرهنگی فردا: ورزش های هیجانی از جمله ورزش هایی است که در جهان طرفداران بسیاری را به خود جذب می کنند. علی رغم اینکه در کشورهای مختلف در این مورد برنامه های متفاوت و جذابی تولید شده است در ایران این موضوع کمی مغفول مانده بود تا آنجا که برنامه ای با عنوان «چند درجه» با به تصویر کشیدن انواع ورزش‌هاي عجيب و غريب و مهيج از 24 دی ماه سال گذشته به روی آنتن تلویزیون رفت و تاکنون 55 قسمت از 60 قسمت آن هر شب ساعت 21 از شبکه نسیم پخش شده است.

تمام موضوعات اين برنامه بر محور اتفاقات هيجان انگيز طراحي شده است؛ مسابقات «آفرود»، عمليات ويژه پليس، سقوط آزاد، پرواز با پاراگلايدر و انواع رشته هاي جذاب مهيج با ساختاري نو در اين برنامه به نمايش در آمده است.

پژمان بازغي نيز اجراي اين برنامه را بر عهده دارد. برنامه «چند درجه» در هر قسمت ميزبان يكي از قهرمانان رشته‌اي است كه برنامه به آن مي‌پردازد.

در ادامه برخی از اظهارنظرهای چند کارشناس را نسبت به این برنامه از نظر می گذرانیم.

برنامه "چند درجه" به فیلمنامه احتیاج دارد

بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن، فیلمنامه‌نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتوریست در خصوص برنامه چند درجه گفته است: این برنامه، یک برنامه اسپرت، جذاب و جوان پسند است. در سری دوم برنامه هیجان بیشتر است و ضبط آن در خارج از استودیو به جذابیت برنامه افزوده است.

تجربه هیجان در برنامه چند درجه

عظیمی با اشاره به این که نام "چند درجه" جذاب و تیتراژ برنامه با یک موسیقی جوان پسند خیلی خوب و مورد علاقه مردم است، بیننده توقع دارد بعد از تیتراژ شاهد یک برنامه اکشن، هیجان انگیز و اسپرت باشد .

به نظر من در سری برنامه همراه شدن مجری در خطرات و هیجانات برنامه خیلی جذاب است.

کارگردان انیمیشن تهران 1500 اظهار داشت: علاقه دارم در خصوص ورزش های هیجان انگیز اطلاعات بیشتری کسب کنم، اما در برنامه "چند درجه" اطلاعات مربوط به پیرامون آن ورزش به اندازه کافی به مخاطب انتقال داده نمی شود.

عظیمی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه "چند درجه" فیلم نامه ندارد و عدم وجود فیلم نامه در بعضی قسمت های برنامه مخاطب را خسته می کند، بهتر است که برای برنامه فیلمنامه طراحی شود .

ساخت چنین برنامه ای در شبکه نسیم خالی بود

علیرضا نوروزیان، مدیر انجمن دوچرخه تریال با بیان اینکه برنامه "چند درجه" ساختاری کاملا جدید است اظهار داشت: "چند درجه" برنامه ای با ساختاری کاملا جدید است و جای چنین برنامه ای جذاب، پر تحرک و پر انرژی در شبکه های تلویزیون به خصوص در شبکه نسیم که رویکرد آن نشاط و سرگرمی است، خالی بود.

تجربه هیجان در برنامه چند درجه

نوروزیان ادامه داد: این برنامه برخی از ورزش ها را که شاید برای مردم ناشناخته بود به مخاطبان معرفی کرد. تیم برنامه "چند درجه" ورزشکار و ورزش دوست هستند.

نوروزیان با اشاره به اینکه در سری جدید تصویربرداری برنامه بهتر شده است، گفت: در سری جدید تصویربرداری برنامه بهتر شده است و ضبط در خارج از استودیو باعث می شود مدت زمان بسیاری به ورزش مورد نظر پرداخته شود و مردم بیشتر با جزئیات آن ورزش آشنا شوند. این برنامه باعث شده تا مسئولین رشته دوچرخه تریال و سایر رشته های ورزشی را بشناسند.

"چند درجه" در رابطه با امداد و نجات نیز برنامه بسازد

پیام عرب زاده، رئیس انجمن فلای برد و هاور برد نیز در خصوص برنامه "چند درجه" اظهار داشته است: "چند درجه" برنامه ای خوب و جذاب است که در سری جدید جذابیت آن دو چندان شده است و امیدوارم این برنامه ادامه داشته باشد و بتواند بیننده های بسیاری را به خود جذب کند.

عرب زاده افزود: افراد شایسته ای هستند که در برخی از مشاغل و و ورزش ها فعالیت می کنند اما ناشناخته هستند، بهتر است به این افراد توجه بیشتر شود. همچنین ما در برخی ورزش ها پیشکسوت هایی داریم که متاسفانه مردم این ورزش ها را نمی شناسند.

برنامه چند درجه

وی ادامه داد: خوب است که با نزدیک شدن به فصل تابستان به برنامه ای با عنوان امداد و نجات دریایی در "چند درجه" پرداخته شود تا ضمن معرفی شغل غریق نجات، مردم در مسافرت به ویژه به آب های شمال کشور بدانند که چه نکاتی را باید رعایت کنند.

پوریا حسین، قهرمان مسابقات آفرود کلاس آزاد گفت: برنامه "چند درجه" می تواند بیش از این هیجان انگیز باشد. مثلا

قسمت مربوط به "آفرود" را خیلی بهتر می توان نمایش داد. به نظر من اگر هیجان این برنامه دوچندان شود جذابیت آن

برای جوانان نیز بیشتر خواهد شد. با کمی الگوبرداری از برنامه های خارجی و مشورت با صاحبان ورزش های اکستریم (هیجانی) می توان برنامه را بهتر و جذاب تر نمایش داد.

"چند درجه" بعضی ورزش های هیجانی را معرفی کرد

امید اصلان, ملی پوش رشته کایت برد و ویک برد نیز درباره برنامه "چند درجه" بیان کرد: به نظر من ایده برنامه "چند درجه" خوب و جذاب است و خوشبختانه در یکی ازقسمت ها به ورزشی که بنده هم در آن فعالیت می کنم پرداخت می شود.

تجربه هیجان در برنامه چند درجه

"چند درجه" بعضی ورزش های اکستریم(هیجانی) را معرفی کرد که شاید در ایران مردم به خوبی آنها را نمی شناختند. تیم سازنده برنامه برای این کار زحمات بسیاری را متحمل شدند و برای تصویربرداری از ورزش های مختلف به همان محلی که این ورزش ها انجام می شود رفتند و باعث آشنایی مردم با این ورزش ها و چگونگی انجام آنها شدند.

امیدوارم برنامه "چند درجه" ادامه دار باشد و دوباره از این ورزش ها و مشاغلی که در برنامه معرفی شد گزارشی تهیه شود تا مردم آنها را فراموش نکنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها