مهدی کلهر از مدیریت موسیقی پس از انقلاب می‎گوید

کد خبر: 556380

دومین جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس، از فردا شب(دوشنبه) آغاز به کار می کند و بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره شب اول به سرود اختصاص دارد.

سرویس فرهنگی فردا:

دومین جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس، از فردا شب(دوشنبه) به مدت سه شب در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

نخستین شب این مراسم با عنوان شب سرود از ساعت 18 الی 20:30 با اجرای گروه های سرود حاضر در این جشنواره برگزار می شود.
اجرای زنده استاد نظرپور(نوازنده نی گروه سرود آباده) و اجرای گروه های سرود قاصدک مشهد، شهید فرجی تهران، کوثر، مصباح الهدی فارس، عاشقان ولایت یزد و آسمان مشهد برنامه اصلی شب اول این جشنواره است.
اما برنامه ویژه این شب از جشنواره ضداستکباری طبس اجرای سرود توسط گروه همخوانی اسراء از حزب الله لبنان و همچنین بزرگداشت شهدای گروه سرود جهرم است.
گروه همخوانی اسرا در سال 1987 به سرپرستی حاج زکریا قصیر با حضور تعدادی از نوازندگان کشافه المهدی با هدف تولید سرودهای حماسی، انقلابی و استکبار ستیزانه در لبنان تشکیل شد.
این گروه تا امروز بالغ بر 120 اثر مختلف به زبان عربی و بعضا به زبان فارسی تولید کرده است که بارها در مقابله سیدحسن نصرالله به اجرای آثار خود پرداخته اند و سیدحسن نصرالله این گروه را عامل پایداری جوانان لبنانی معرفی کرده است.
در این شب همچنین از برگزیده های بخش سرود دومین جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس تقدیر به عمل خواهد آمد.
همچنین پیش از آغاز برگزاری مراسم رسمی جشنواره در شب اول، کارگاه «نظریه مدیریت موسیقی پس از انقلاب» از ساعت 16 الی 18 با سخنرانی مهدی کلهر مدیر اسبق اداره موسیقی ارشاد و صداوسیما در سالن استاد اوستا حوزه هنری برگزار می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها