رقابت «جناب خان» و «دیرین دیرین» در بازار نوشت‌افزار

کد خبر: 565198

و نمایشگاه بازباران و ایران نوشت، در سطح شهر تهران در حال برگزاری است. و در نمایشگاه‌ها از طرح هایی چون مدافعان حرم، شاهزاده روم و ایستاده در غبار رونمایی شد.

رقابت «جناب خان» و «دیرین دیرین» در بازار نوشت‌افزار

سرویس فرهنگی فردا؛ فاطمه قربان‌نیا: در طی چند سال اخیر تلاش برای در دست گرفتن بازار نوشت افزار توسط تولید کننده‌گان داخلی افزایش یافته است و با همین رویکرد دو نمایشگاه بازباران و ایران نوشت، در سطح شهر تهران در حال برگزاری است.

در این دو نمایشگاه پنجاه تولید کننده با حدود 100 طرح حضور دارند که به عرضه محصولات خود پرداخته اند. نوشت افزار ایرانی اسلامی با محوریت فرهنگ مذهبی و ملی با استقبال قابل توجه بازدید کنندگان مواجه شده است.

محصولات عرضه شده از لحاظ کیفیت، قیمت و جذابیت های بصری در رقابتی پیروزمندانه با طرح‌ها و تولیدات خارجی قرار گرفتند و رضایت مشتریان را جلب کردند و نوشت افزار ایرانی اسلامی با محوریت فرهنگ مذهبی و ملی با استقبال قابل توجه بازدید کنندگان مواجه شده است. در این خصوص با دو تن از تولید کنندگان نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

سه حوزه کودک، نوجوان و دانشجویی محور عرضه محصولات

محمدجعفر کبریایی مدیر گروه تولیدی نوشت افزار ایرانی اسلامی پرسام یکی از تولیدکنندگان حاضر است که به عرضه محصولات خود پرداخته، وی در خصوص ارائه محصولات گروه تولیدی خود می‌گوید: تولیدی ایرانی اسلامی پرسام امسال محصولاتش را در سه حوزه به مخاطبین عرضه کرده است؛ حوزه کودک، نوجوان و حوزه دانشجویی.

پرسام

در حوزه کودک به ارائه نوشت افزار به همراه لوازم جانبی آن پرداختیم، برای تولید دفاتر نقاشی با همکاری که با برند ردا صورت گرفت به تولید لباس های طراحی شده روی دفاتر نقاشی پرداختیم. همچنین لیوان و پیکسل هم به عنوان لوازم جانبی به مشتریان ارائه می‌شود.

در حوزه نوجوانان سعی شده است از مشاهیر ایرانی استفاده و معرفی شود و ویژگی های درونی این مفاخر بازخوانی شود.

در حوزه دانشجویی تاکید بر هنر ایرانی اسلامی است و ما تلاش کردیم این موضوع را در تمام کارهایمان به عرصه ظهور برسانیم. در این مرحله عمده کارهایی که ارائه می‌شود تایپوگرافی تصاویر شهدا بوده است که جزو پرفروش ترین محصولات به شمار می‌روند و در حوزه ادبیات سعی‌مان بر این بوده است که اشعار شعرای نامی ایران و شعرای معاصر مثل آقای نظری و برقعی را به طور گزیده روی دفاتر استفاده کنیم که الحمدالله خیلی استقبال شده و جذابیت بالایی داشت.

پرسام

گامی برای تعالی فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی

وی ایده اولیه طرح ها را در گروه تولیدی پرسام عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه گروه ما همه از فارغ التحصیلان دانشگاه های تهران هستند ایده طرح ها در گروه اولیه فرسام بود و هدف‌گذاری گروه در حوزه فرهنگ بوده است. ما با اعتقاد به مظلومیتی که در نوشت افزار ایرانی اسلامی وجود دارد و دغدغه هایی که داشتیم با تحقیقاتی که انجام دادیم وارد این حوزه شدیم.

با توجه به نیاز بازار و شاخص ها و اهدافی که گروه دارد و پیگیری شعار گامی برای تعالی فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی که در دستور کار خود داریم تلاش کردیم تا گامی برای تعالی فرهنگ و هنر اسلامی برداشته شود و موضوعاتی انتخاب کنیم که از نظر فرهنگی بازخورد مثبت داشته باشد.

استقبال سراسری از محصولات ایرانی

کبریایی پذیرش نمایندگی عرضه محصولات در دیگر استان‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در سه سال گذشته هدف‌گذاریمان فقط برای شهریور و مهر و آغاز سال تحصیلی نبوده و در هفتاد نمایندگی در سراسر کشور محصولاتمان عرضه می‌شود و مختص تهران نیست استقبال خوبی از محصولاتمان شده است. ما در فارس، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، همدان، یزد و اکثر استان‌ها نمایندگی داریم و محصولاتمان را عرضه می‌کنیم و الحمدالله پیشرفت رو به رشدی داشتیم.

پرسام

البته ما با توجه به نیازهای دانشجویان محصولات را در طول سال عرضه می‌کنیم، شاید در برهه ای کاهش درآمد داشته باشبم اما هدف اصلی ما پیوسته بودن و حضور همیشگی در بازار است.

فطرت پاک کودکان ایرانی پذیرای طرح های ملی و مذهبی است

امیرالله ورن مدیر یکی دیگر از تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی است که با برند ایما به عرضه محصولات خود پرداخته است.

ایما

وی تازه ترین محصولات عرضه شده را به طور کلی شامل شخصیت‌های تلویزیونی مثل جناب خان، دیرین دیرین، قهرمانان ورزشی، کلاه قرمزی، مفاخر ایرانی، شعرا و ... می‌داند که در این میان جناب خان و دیرین دیرین جزو پرفروش ترین محصولات نمایشگاه‌های در حال برگزاری به حساب می‌روند.

الله ورن استقبال از محصولات را با درصد بالایی ارزیابی کرد و با توجه به اینکه این محصولات با طرح های اسلامی و ایرانی با فطرت پاک بچه های ایرانی سنخیت دارد استقبال خانواده ها را هم از این محصولات مثبت ارزیابی کرد.

ایما

این تولید کننده فرهنگی در مورد عدم استقبال از برخی طرح های تولید شده گفت: یک سری طرح های محدود بوده که سال‌های قبل از آنها استقبال می‌شد اما با توجه به کم طرفدار بودن این محصولات در سال جدید تولید و عرضه نمی‌شود. البته ممکن بوده استقبال کمی از آنها صورت بگیرد اما طرح‌های معروفی هم نبودند.

ایما

در بازار پرهیاهوی واردات کالای خارجی و استفاده از این برندها، وجود این دو نمایشگاه یک جرقه برای بازگشت به هویت اسلامی ایرانی بوده است، خصوصا آنکه فرهنگ سازی در قشر کودک و نوجوان تاثیرگذاری بیشتری را در این نوع سبک زندگی خواهد گذاشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها