میرباقری: اگر حضرت اباعبدالله بود امروز قیام می‌کرد

کد خبر: 569900

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس چهل چراغ که شامگاه شنبه در تالار وحدت تهران برگزار شد، به فرصتی بدل شد برای اعتراض تند هنرمندان علیه توهین؛ توهینی که نشریه یالثارات چند هفته ای است نسبت به هنرمندان روا می‌دارد.

روزنامه ایران: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس چهل چراغ که شامگاه شنبه در تالار وحدت تهران برگزار شد، به فرصتی بدل شد برای اعتراض تند هنرمندان علیه توهین؛ توهینی که نشریه یالثارات چند هفته ای است نسبت به هنرمندان روا می‌دارد.
داوود میرباقری در این مراسم در سخنانی در این باره گفت: اینکه بخشی از مطبوعات ازجمله نشریه یالثارات چنین مطالبی منتشر می‌کند؛ شرم‌آور است.
اگر حضرت اباعبدالله بود امروز قیام می‌کرد که چرا عده‌ای در مملکت شیعه چنین جرأتی می‌کنند و هتاکی می‌کنند ما توقع داریم که بزرگان و مسئولان ورود کنند. دل همه ما شکسته است. این جریان اگر ادامه پیدا کند همه متضرر می‌شوند. مریلا زارعی نیز که برای بازی در فیلم دست های خالی تندیس گرفته بود؛ گفت: امروز در این مملکت مجله‌ای چاپ می‌شود که به همه ما توهین می‌کند! و پرده‌دری می‌کند!و آبروی مسلمان را می‌برد! و بدترین الفاظ آن تیتر می‌شود. من دیوانه حسین هستم و از بزرگان می‌خواهم ورود پیدا کنند.
من دنبال نشانه بودم که حرفم را بزنم. وی ادامه داد: سیدالشهدا به ما یاد داد خون‌مان را می‌ریزیم برای اینکه آزاده بمانیم. اگر نام اسلام و حسین زنده است به خاطر نام زینب(س) است. اگر هنرمندی در این عرصه حضور دارد، حتماً توفیقی است که امام حسین(ع) به آن عنایت کرده است. حالا این نشریه فردا در مورد من بنویسد باکی نیست. یا علی. احمدرضا درویش نیز طی سخنانی درباره اهداف این جشنواره گفت: جشنواره چهل چراغ حرکت مثبتی بود که اتفاق افتاد.
جشنواره مقاومت هم پیش رو است هر دو رویداد بزرگ هستند و به نظرم در استراتژی فرهنگی ما نقش خواهند داشت. باید شبکه اینترنتی چهل چراغ و مقاومت راه‌اندازی شود. همچنین در این مراسم برگزیدگان نخستین دوره جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» در دو بخش فیلم‌های ویدئویی و سینمایی با انتخاب و داوری مردم معرفی شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها