بازیگر سینما: اعتقادی به شانس و وجود مافیا ندارم

کد خبر: 719724

سیدعلی ضیاء روز گذشته شنبه ۱۱ شهریور در «فرمول یک» میزبان یلدا قشقایی و مجید واشقانی بود.

خبرگزاری تسنیم: سیدعلی ضیاء روز گذشته شنبه 11 شهریور در «فرمول یک» میزبان یلدا قشقایی و مجید واشقانی بازیگر بود. قشقایی که علی‌رغم آغاز فعالیت خود از سال 80 هنوز نتوانسته در عرصه بازیگری به یک چهره بدل شود، در ابتدای سخنانش گفت: اینکه حالا در عرصه بازیگری جزو فید شده‌ها به حساب می‌آیم یکی از دلایلش این است که دغدغه‌ام پشت دوربین است. مستندهای زیادی ساخته‌ام و جوایز مختلفی هم گرفته‌ام. البته تجربیات جدید، ماجراجویی‌ها، اینکه با هر نقشی که بازی می‌کنم یک ویژگی در وجودم پررنگ شود و... جزو دلایل علاقمندی‌ام به بازیگری است.
وی افزود: این روزها مشغول نوشتن یک فیلمنامه سینمایی هستم که نمی‌توانم اسم اثر و کارگردان آن را بگویم اما یک ماه دیگر کلید می‌خورد. در این فیلمنامه نقش یک شخصیت شارلاتان را دارم. نمی گویم آدم خوبی هستم اما هرچقدر هم تلاش کنم نمی‌توانم به اندازه این شخصیت شارلاتانیزم درونم را پررنگ کنم!
این مستندساز درباره دلایل عدم توفیقش در عرصه بازیگری ادامه داد: وقتی کسی می‌خواهد فیلم بسازد، سراغ رفقا، هم کلاسی‌ها و دوستانش می‌رود. شاید یکی از بدشانسی‌های من این است که من فنی خواندم و هم کلاسی‌هایی نداشته‌ام که حالا بخواهند فیلم بسازند و مرا دعوت به کار کنند. البته در مقطع ارشد ادبیات نمایشی خواندم اما در این مقطع حلقه دوستان خیلی محدودتر است.
قشقایی در پاسخ به اینکه از کدام کارگردانان و بازیگران داخلی و خارجی خوشش می‌آید، اظهار کرد: با وودی آلن همذات پنداری می‌کنم. او هر کاری دغدغه اش باشد انجام می‌دهد و من در زندگی سعی کردم سراغ هر تجربه‌ای که فکر می‌کنم استعدادش را دارم بروم! از بین بازیگران ایرانی هم با احترام به همه به مهدی هاشمی علاقه‌مندم.
وی با اشاره به اینکه از سال 80 شروع به کار کرده، افزود: تا به امروز خیلی از دستیارها عوض شده اند، خیلی هایشان کارگردان شده اند. دستیارهای جوانی حالا مشغول به کار هستند که شاید مرا نشناسند. فکر می‌کنم باید جلوی چشم باشم تا مرا برای کاری صدا کنند.
بازیگر فیلم سینمایی «گیتا» در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در جامعه ما فکر می‌کنند اگر کسی معروف بود باید مدیر برنامه داشته باشد. اما من فکر می‌کنم هرکس که به صورت حرفه‌ای کار می‌کند باید مدیر برنامه داشته باشد. او قراردادهایش را ببندد و دستمزدش را بگیرد. شاید اینگونه کارها بهتر جلو برود.
قشقایی درباره تاثیرگذاری اخلاق خوب در موفقیت در عرصه بازیگری، تصریح کرد: اگر خوش اخلاق بودن به این معنا است که برخی حریم‌ها را رعایت نکنیم، نه من خوش اخلاق نیستم. چرا که به ویژه در ارتباط با آقایان، قائل به رعایت حریم‌ها هستم.
وی درباره تاثیر شانس بیان کرد: من معتقدم که کار در عرصه هنر مثل کنکور نیست. من رتبه زیر 100 کنکور بودم اما در عرصه هنر، نتیجه فقط ناشی از تلاش نیست. این حرفه، اتفاقا شانس می‌خواهد، تلاش می‌خواهد. حتما حتما موقعیتی که پیش می‌آید نتیجه تلاش هم است اما تلاش شرط کافی نیست، شرط لازم است.
کارگردان مستند «ن بی دردسر» ادامه داد: اراده الهی مافوق همه این ها است. شاید برای همین است که گاهی هرچقدر هم که تلاش می‌کنی نمی‌رسی. چون خدا برایت صلاح نمیدانسته است.
قشقاوی تاکید کرد: من خودم را به خاطر اینکه هنوز فیلم سینمایی‌ام را نساخته‌ام سرزنش می‌کنم، اما بابت اینکه در بازیگری موفق‌تر نیستم خیر. چون همانطور که گفتم موضوعات دیگری در این زمینه دخیل است.
وی در پایان یادآور شد: خیلی‌ها از من سوال می‌کنند چرا نیستی. هستم، دارم کار می‌کنم، می‌نویسم، کارگردانی می‌کنم، تئاتر بازی می‌کنم، امیدوارم موقعیت خوب برای بازی در تلویزیون برایم پیش بیاید، چون بیشتر از این برای بازیگری نمی‌توانم تلاش کنم اما برای کارگردانی تلاش می‌کنم.
مجید واشقانی، بازیگر نیز در ابتدای حرفهایش با بیان اینکه در دانشگاه در رشته متالوژی درس خوانده‌ام، درباره تاثیر مافیا روی انتخاب افراد برای ایفای نقش گفت: من اسم مافیا را روی اینکه کسی را برای بازی دعوت کنند یا نه، نمی‌گذارم. البته روابط تاثیرگذار است. این موضوع ناشی از یک معادله پرمجهول است. شانس را اصلا در آن دخیل نمی‌دانم اما روابط در آن تاثیرگذار است.
وی افزود: دنیای امروز دنیای ارتباط است. تو نمی‌توانی بدون ارتباط منزوی باشی و توقع داشته باشی اتفاقی که دوست داری رخ بدهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها