اتمسفر «لباس شخصی» با«ماجرای نیمروز» یکسان است

کد خبر: 975693

کارگردان فیلم سینمایی لباس شخصی درباره شباهت این فیلم با ماجرای نیمروز بیان کرد:اتمسفر فیلم ما با ماجرای نیمروز یکسان است. مهدویان دو فیلم درباره دهه۶۰ ساخته است. اینها باعث ایجاد شباهت می‌شود ولی ما سعی کردیم خودمان را به واقعیت آن دهه نزدیک کنیم.

اتمسفر «لباس شخصی» با«ماجرای نیمروز» یکسان است

خبرگزاری فارس: نشست خبری فیلم سینمایی"لباس شخصی" به کارگردانی امیر عباس ربیعی پس از اکران فیلم در جشنواره برگزار شد. بنا بر این گزارش، امیرعباس ربیعی کارگردان لباس شخصی درباره حذف چند سکانس از فیلم گفت: حدود ۳ سکانس از فیلم حذف شده است که اگر بودند فیلم بهتری داشتیم. چند دیالوگ هم حذف شده است. البته بحث ممیزی نبود و خودمان به این نتیجه رسیدیم که حذفشان کنیم. حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده این فیلم نیز درباره این مساله افزود: چنین موضوعی مارا وادار می‌کند در زمان مشخصی قصه را پیش ببریم. بعد از نمایش اولیه کار برای دوستان به این نتیجه رسیدیم که خروجی فعلی را داشته باشیم. بحث سانسور نیست.

کارگردان ادامه داد: بین من و تهیه‌کننده هیچ اختلاف نظری نبود. باهم این تصمیم را گرفتیم. از خروجی این اتفاق هم راضی هستم.

کارگردان درباره اجرای بازیگر اصلی شباهت زیادی با بازی نوید محمدزاده نیز توضیح داد: نوید محمدزاده بهترین بازیگر ایران است و از قیاس بازیگر فیلمم با او خوشحالم. اما ما هیچ نگاهی درباره اینکه تشابه‌ای باشد نداشتیم. ظرافت و هوش مهدی نصرتی به شکلی است که در آینده بیشتر خواهیم شنید.

مهدی نصرتی بازیگر لباس شخصی نیز درباره شباهت بازی‌اش با نوید محمدزاده توضیح داد: من دوست ندارم شبیه هیچ بازیگری باشم. نوید محمدزاده بازیگر خوبی است اما من این اجرا را با جزییاتش به همین شکل انتخاب کردم. تمرین شبانه‌روزی کردم. از همه خواهش می‌کنم برای قضاوت من کمی صبور باشند تا کارهای بعدی ام را نیز ببینند.

ربیعی درباره شباهت این فیلم با ماجرای نیمروز هم بیان کرد: اتمسفر فیلم ما با ماجرای نیمروز یکسان است. مهدویان دو فیلم درباره دهه۶۰ ساخته است. اینها باعث ایجاد شباهت می‌شود ولی ما سعی کردیم خودمان را به واقعیت آن دهه نزدیک کنیم. احتمالا این اتفاق در فیلم.های مهدویان هم افتاده اما این نشانه شباهت دو فیلم به هم نیست. دوربین در ماجرای نیمروز روی دست است اما فیلم ما و سبک فیلمسازی من متفاوت است.

کارگردان با اشاره به میزان جلوه‌های ویژه در لباس شخصی بیان کرد:خیابان انقلاب لانگ شات گرفته شده اما برایش دکور ساخته شده است. پیش زمینه جلوه‌های ویژه است. ژانر سیاسی را دوست دارم اما اینکه فیلم بعدی‌ام چه باشد مشخص نیست.

جوادمطوری مسئول جلوه‌های ویژه بصری فیلم گفت: فضای فیلم و دهه۶۰ از امروزمان خیلی دور نیست اما لانگ شات‌های زیادی را با کمک عوامل فیلم سعی کردیم به آن مقطع نزدیک‌تر شوند‌. یکی از این موارد سفارت شوروی در انزلی بود.

ربیعی درباره نفودی‌های قصه گفت: تصور "یاسر" این است که "جواد" نفوذی است اما ما در تحقیقات به جمع‌بندی نرسیدیم. وجود نفوذی‌ها در سیستم در شرایط امروز امکان دارد.

کارگردان فیلم با اشاره به حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در این پروژه به عنوان مشاور کارگردان گفت : آقای حاتمی‌کیا دیر به پروژه اضافه شدند. فیلمنامه نوشته شده بود اما در بازنویسی و کارگردانی کمک بیشتری کردند. کمک زیادی کردند و از ایشان ممنونم.

وی درباره علت عدم استفاده از بازیگران چهره افزود: به دلیل موضوع فیلم و پیچیدگی‌اش تصمیم گرفتم از بازیگرانی استفاده کنم که مخاطب از آن‌ها پیش‌زمینه‌ای نداشته باشد. ضمنا بخاطر کارهای قبلی‌ام با تئاتری‌ها رفاقت داشتم. البته توانستیم از این راه در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنیم.

به دنبال معرفی بازیگران جدید به سینما بودم. چرا هرسال چند بازیگر در جشنواره معرفی نشوند.

کارگردان لباس شخصی درباره منابع تحقیقاتی فیلم بیان کرد:اصولا به ژانر سیاسی علاقه دارم ولی هیچ وقت دنبال مضمون نیستم. قصه مرا جذب کرد و وارد تحقیقات شدم. "خسرو" قصه زنده است و ساعت‌ها با او حرف زدم. چندهزار صفحه بازجویی خواندم. کتاب‌های مختلفی را خواندم. این‌ها منابع تحقیق بود و سعی کردم منصفانه قصه را روایت کنم.

هاشم مرادی فیلمبردار فیلم با اشاره به فیلمبرداری لباس شخصی گفت : فضای قصه ما شبیه ماجرای نیمروز برای همین باید سعی می‌کردیم از لنزهای متفاوتی استفاده کنیم. ما به کاراکترها نزدیک شدیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها