این روبات‌ بمب‌های زیر آب را خنثی می‌کند

کد خبر: 631242

در حالی که بیشتر افراد نگران هستند که روبات‌ها منافع شغلی آنها را به خطر بیندازند و به‌عبارتی دیگر با وقوع انقلاب صنعتی چهارم، این روبات‌ها آنها را بیکار کنند ولی یک شغل وجود دارد که نه تنها کسی در برابر ورود روبات‌ها مقاومت نمی‌کند بلکه از آنها استقبال هم می‌شود و آن هم حرفه خنثی کردن بمب است.

روزنامه ایران: در حالی که بیشتر افراد نگران هستند که روبات‌ها منافع شغلی آنها را به خطر بیندازند و به‌عبارتی دیگر با وقوع انقلاب صنعتی چهارم، این روبات‌ها آنها را بیکار کنند ولی یک شغل وجود دارد که نه تنها کسی در برابر ورود روبات‌ها مقاومت نمی‌کند بلکه از آنها استقبال هم می‌شود و آن هم حرفه خنثی کردن بمب است.
این، موضوعی بود که بسیار مورد توجه کمپانی RE2 Robotic قرار گرفت زیرا روبات‌ها ماشین‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانند در خطرناک‌ترین موقعیت‌ها بهترین حضور را داشته باشند و مشکلات بشر را حل کنند. تاکنون این روبات‌ها برای خنثی کردن بمب در خشکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند ولی اگر بمب به بدنه یک کشتی یا قایق متصل شود یا زیر یک پل روی رودخانه و... نصب شده باشد باز هم این روبات‌های فعلی قابلیت حضور در این مراحل خطرناک را دارند؟ مطمئناً پاسخ، منفی است به همین دلیل هم محققان به فکر ساخت روباتی برای انجام عملیات در زیر آب افتادند. قرار است دست‌های روباتیک خاصی که ساخته شده با همکاری نیروی دریایی امریکا مورد استفاده قرار بگیرد.
در آینده زیردریایی‌های نظامی امریکا به این دست‌های روباتیک مجهز می‌شوند؛این دست‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند هر نوع مواد منفجره در زیر قایق، پل، اسکله و... را بیابند و با کمترین میزان خطر انفجار، آن را خنثی کنند. این دست‌های روباتیک از راه دور و روی آب قابلیت کنترل شدن را دارد بنابراین میزان خطرهای جانی انسان‌ها بسیار کمتر خواهد شد. ازسوی دیگر این دست‌های روباتیک علاوه بر خنثی‌سازی بمب در مأموریت‌های دیگر همچون پاکسازی آلودگی‌های زیر دریا، تعمیر لوله‌های گاز و نفت در زیر دریا و... نیز کاملاً توانمند است و می‌تواند بسیاری از مشاغل سخت را در آینده بسیار راحت‌تر کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها