۷ راهکار مفید برای محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی در برابر آب

کد خبر: 754488

از دست دادن تلفن‌همراه، کامپیوتر و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر بسیار ناراحت‌کننده است، اما مهم‌تر از آن، اطلاعاتی است که شما روی آن‌ها ذخیره کرده بودید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از تمامی اطلاعات یک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. توصیه ما به شما تهیه 1 الی 3 نسخه پشتیبان از اطلاعات، و ذخیره آن‌ها روی دستگاه‌های مختلف و یا حافظه‌های خارجی است.

۷ راهکار مفید برای محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی در برابر آب

آی تی رسان: باتوجه به جاری شدن سیل در بسیاری از نقط جهان، بسیاری از مردم به‌دنبال محافظت از خانه‌های‌شان در برابر خسارت‌های ناشی از سیل هستند. علاوه‌بر خانه، قطعا شما به‌دنبال محافظت از دارایی‌های ارزشمند خود نیز هستید. در بسیاری از موارد شاید دستگاه‌های الکترونیکی، ارزشمندترین وسایلی هستند که ما داریم.

در ادامه این مقاله 7 روش برای محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی در برابر نفوذ آب را به شما ارائه کرده‌ایم. توجه داشته باشید هیچ‌یک از راه‌های ارائه شده ضامن آسیب ندیدن دستگاه‌ شما نیستند اما شما می‌توانید با پیروی از این مراحل شانس خود را به‌طور قابل توجهی برای محافظت از آن‌ها افزایش دهید. البته نباید فراموش کرد که ایمنی فرد قطعا از تلفن‌همراه و یا رایانه وی مهم‌تر خواهد بود.

اهمیت داده‌ها و اطلاعات

از دست دادن تلفن‌همراه، کامپیوتر و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر بسیار ناراحت‌کننده است، اما مهم‌تر از آن، اطلاعاتی است که شما روی آن‌ها ذخیره کرده بودید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از تمامی اطلاعات یک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. توصیه ما به شما تهیه 1 الی 3 نسخه پشتیبان از اطلاعات، و ذخیره آن‌ها روی دستگاه‌های مختلف و یا حافظه‌های خارجی است.

ساده‌ترین راه برای اطمینان از امنیت اطلاعات، استفاده از روش خودکار پشتیبان‌گیری مبتنی بر فضای ابری است. شما همچنین می‌توانید سیستم‌های مشابه را برای تلفن‌همراه خود دریافت کرده و با کمک این روش از تمامی اطلاعات‌تان یک نسخه پشتیبان‌ تهیه کنید.

استفاده از سنسورهای افشاگر نشت و هشداردهنده

اگر در این فکر هستید که آیا منزل‌تان در مسیر سیل وجود دارد یا نه، استفاده از این سنسورها می‌تواند کمک زیادی به شما کند. ممکن است حتی لوله آب در زیر زمین بشکند؛ به هرحال باید به‌خاطر داشته باشید که همه چیز به‌سرعت اتفاق می‌افتد و شما باید فرصت کافی برای جلوگیری از بروز حادثه را داشته باشید.

بسیاری از خانه‌های هوشمند مجهز به سنسورهای رطوبت هستند و در زمانی‌که میزان رطوبت از حد معمول فراتر رفت، هشدار می‌دهند. بهره‌گیری از این سنسورها به اندازه کافی به شما فرصت می‌دهد تا قبل از این‌که اوضاع از دست شما خارج شود، به منزل‌تان بازگردید. همچنین با کمک این سنسورها، مجبور نیستید فرد دیگری را به‌جای خود در خانه بگذارید و به این ترتیب در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود. اگرچه این سنسورها در زمان جاری شدن سیلاب به شما کمک نمی‌کنند اما یک شیر‌آبِ هوشمند زیر زمین، قطعا شما را از خرابی ناشی از نشتی نجات می‌دهد.

قرار دادن وسایل الکترونیک در سطوح بالا

اگر سنسور سیل غیرفعال گردد و سیلاب وارد خانه شما شود، شاید برای بیرون کشیدن لوازم الکترونیکی مثل کامپیوتر از داخل آب خیلی دیر شده باشد. بنابراین بهتر است از قبل این وضعیت را پیش‌بینی کرده و تا جای ممکن وسایل الکترونیک را بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

تمامی این وسایل می‌توانند در صورت بروز سیل و یا نشت آب آسیب ببینند بنابراین سعی کنید همه وسایل را حداقل چند سانتی‌متر بالاتر از زمین نگه‌دارید. اگر خودتان گرفتار سیل شوید خواهید دید که نمی‌توانید وسایل الکترونیکی خود را از خانه بیرون بیاورید، پس تا آن‌جا که امکان دارد، آن‌ها را بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

همه وسایل را از پریز برق جدا کنید

اگر منزل شما در خطر سیل باشد یکی از اولین اقداماتی که باید انجام دهید این است که تمامی وسایل را از پریز برق جدا کنید. احتمال سالم ماندن این‌گونه وسایل در صورت ورود آب به آن‌ها و رد نشدن هیچ‌ جریان برقی از آن‌ها، وجود دارد. کامپیوترها، کنسول‌های بازی، شارژرهای تلفن، لوازم آشپزخانه، محافظ‌های شارژ و هر وسیله الکترونیک دیگری باید از جریان برق جدا شوند. البته اگر بتوانید جریان برق را به‌صورت کامل قطع کنید برای شما بهتر خواهد بود.

انبار کردن وسایل الکترونیک در محفظه‌های ضد آب

اگر زمان کافی در اختیار دارید می‌توانید وسایل الکترونیکی‌تان را در یک محفظه ضد آب انبار کنید تا از خطر نشت آب به درون آن‌ها جلوگیری کنید. برای این کار هر دستگاه را درون یک کیسه ضدآب و قابل انعطاف قرار داده و سپس آن را داخل محفظه بگذارید. این کار اغلب شامل دستگاه‌هایی می‌شود که کم‌تر از آن‌ها استفاده می‌کنید.

محل دقیق قرارگیری سنسورها را بدانید

سنسورهای نشت، برای تشخیص نشتی آب ساخته شده‌اند اما ممکن است دیگر سنسورهای هوشمند خانه ضدآب نباشند بنابراین بهتر است فهرستی از مکان دقیق سایر سنسورها تهیه کرده و لیست موردنظر را درون یک کیت اضطراری نگه‌داری کنید. اگر هنوز یک کیت اضطراری ندارید، بهتر است هرچه زودتر دست به‌کار شوید.

نگه‌داری از وسایل الکترونیک در مکانی دیگر

اگر منزل شما در خطر سیل باشد ممکن است وقت زیادی برای آماده شدن نداشته باشید و شاید بهترین انتخاب این باشد که بسیاری از لوازم الکترونیک ارزشمند خود را در محفظه‌های ضدآب نگه داشته و به مکان دیگری منتقل کنید. البته این کار همیشه امکان‌پذیر نیست اما بهترین راه‌حل است چراکه حداقل می‌توانید وسایل باارزش تان را با خود بیرون ببرید.

آیا تا به‌حال مجبور شده‌اید از وسایل الکترونیکی خود در برابر سیل محافظت کنید؟ شما می‌توانید اقداماتی را که در این لحظه انجام داده‌اید برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها