اوجی: قراردادهای خوبی در آمریکای لاتین داشتیم

کد خبر: 1228710

از شروع دولت کارمان را با کشورهای آمریکای لاتین شروع کردیم؛ بحث صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و به پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کردیم.

اوجی: قراردادهای خوبی در آمریکای لاتین داشتیم

وزیر نفت گفت: استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاهی فرا سرزمینی و پتروشیمی ها را پیش گرفته ایم که موجب افزایش صادرات نفت، میعانات و نیز خدمات فنی مهندسی ما خواهد شد.

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در خصوص سفر رئیس جمهور اعضای دولت به آمریکای لاتین و ونزوئلا گفت: در این سفر به پتروشیمی‌ها ورود کردیم. حدود ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب شده در کشور ونزوئلا است که به خاطر تحریم‌ها فقط دو میلیون تن آن فعال است.

وی افزود: در این خصوص قراردادهای خوبی را منعقد کردیم چون به قولی، آنها اسب‌های زین شده خوبی را دارند لذا استفاده از خدمات فنی مهندسی، کارشناسان و فعالان نفت و گاز، این کارخانجات پتروشیمی آنها را قطعاً فعال خواهیم کرد. در نتیجه در تولید مشارکت خواهیم کرد و قراردادهای خیلی خوب برد برد با آنها بسته‌ایم.

وزیر نفت در خصوص سفر به کوبا نیز اظهار داشت: در کوبا قرارداد تهاتر نفت در برابر دارو، واکسن و تجهیزات دارویی که مورد نظر وزارت بهداشت بود، بسته شد. همچنین احیای ظرفیت پالایشی آنها را انجام خواهیم داد.

اوجی تاکید کرد: این مدل فعالیت‌های وزارت نفت را که شروع کردیم، استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاهی فرا سرزمینی و پتروشیمی‌ها است که موجب افزایش صادرات نفت، میعانات و نیز خدمات فنی مهندسی ما خواهد شد، تا سازندگان داخلی فقط نگاهشان تأمین نیازهای داخلی نباشد و صادرات نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین قراردادهای خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان برای ایستگاه‌های تقویت فشار گاز داشتیم که با حمایت وزارت نفت راه را برای بخش خصوصی باز کردیم تا در سرزمین‌هایی که ظرفیت‌های نفت و گاز خوبی دارند حضور داشته باشند./ مهر

حجم ویدیو: 14.86M | مدت زمان ویدیو: 00:05:23 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها